Direktlänk till inlägg 11 juli 2016

INGEN BEHANDLING MEN LUGN OCH RO VID HAVET

Av cija - 11 juli 2016 14:43

Blev ingen behandling i torsdags heller. Efter att ha fått besked att det inte blev behandling så började tankarna: "nu kan metastaserna växa ohämmat".
Och ja, så är det! Det kan de göra men kanske de inte gör det. Allt är ett vågspel där ingen vet resultatet än.
Som rysk roulett! 


Jag var i för dåligt skick med dåliga värden och jag kände mig väldigt nedgången i kropp och själ.   
Var väldigt stressad den sista veckan och det tog hårt på mig.
Jag har nu valt en lösning som blir bäst för mig angående den stressen! Hyckleri gör mig bara illamående så den sortens människor ska man undvika!! 

Jag valde iallafall att ta mig till morbrors stuga som jag fått låna och som var bestämt att jag skulle åka till.
Har sedan länge fått detta erbjudande men nu valde jag att anta erbjudandet.
Så jag begav mig till Torsö som ligger i Blekinge.
Där jag var fanns inte den bästa uppkopplingen så jag beslöt mig för att låta bloggen vila de dagarna och bara koncentrera mig på att försöka hämta kraft!  

När jag kom dit utbrast min kusin att jag såg helt blek, trött och slut ut.
Hon hjälpte mig in med grejorna, sedan masade jag mig till havet en runda. När jag kom tillbaka somnade jag i soffan.
Maken kom på besök efter sitt jobb men varken jag eller min kusin hörde honom hojta. Hon var upptagen med att borra och jag med att sova.
Jag hörde inte ens att hon borrade! 
Har verkligen saknat havet. Lukten...bruset....lukten av Torsö...lukten av hav!
Och minnena av min mormor kom när jag gick de vägar jag gått när jag varit hos henne som barn.
Fredagmorgon åt jag både gröt och smörgås. Helt förvånad!
Jag som knappt kan äta frukost var plötsligt vrålhungrig! Och så fortsatte det under dessa dagar!

Var nere vid havet flera gånger om dagen, mediterade på morgonen, lyssnade på havets brus, satt med fötterna i sanden och var helt själv på stranden på morgonen.
Eller ja, det var jag, lite flugor och några förvirrade myror!   

Fick besök av min moster också och det kändes bra att prata en hel del med henne!

Min mellanson kom på besök vilket jag tyckte var toppen. Vi gick till havet och sedan var vi bjudna till min moster och när vi kom dit så kom även en annan kusin och hennes familj.
Kunde dock inte krama om dem då var lite förkylda så de satt på lite avstånd men det var kul att träffa dem ändå!

På söndagen började det regna och jag packade för att köra hem. Så jag hade faktiskt tur med vädret!  

Kan säga att jag hade väldigt välbehövliga dagar där.
Jag är så tacksam att jag kan låna morbrors stuga och får även låna mosters stuga om jag vill det(hon har också erbjudit den förut).

 



 



Min fluffiga vintermössa   som jag fick i present av min morbror och hans fru. 


Jag och sonen vid stranden   


#torsö

#mellansonpåbesök

#moster

#morbrorsstuga



 
 
Ingen bild

Maria

11 juli 2016 15:35

Vilka underbart fina bilder. Mössan ser verkligen vintrig ut haha. Bilden med stenarna är så fin! Bra att du samlat på dig lite ork och energitjuvar kan man vara utan ;)

cija

11 juli 2016 15:49

Tack! Bilderna togs med min mobil o jag blev förvånad de blev så bra :P

 
Ingen bild

Anna

11 juli 2016 16:08

hoppas du får tillfälle att samla mer energi igen. du behöver allt du kan få. o sånadär energitjuvar klarar man sig utan! kram

cija

11 juli 2016 17:13

Ja, det behöver jag och jag får se till att fixa det. Nu är det lugnare sedan jag tog beslutet! Kram tillbaka

 
Ingen bild

Ullis

11 juli 2016 19:09

Tufft att inte få behandling men skönt med återhämtning.

cija

11 juli 2016 20:20

Jo det är det! :O

 
Ingen bild

Jag med magen

11 juli 2016 20:21

Oj, så fina bilder! Förstår att du njöt <3

 
Ingen bild

verica

12 juli 2016 07:31

So great that you had this wonderful break by the sea. You've obviously enjoyed it a lot and this is so good for you. And its great that with the nice weather you actually didn't need the hat. :-)

cija

16 juli 2016 18:57

Yes, I really enjoy it and I relly need it. Hopefully I can do it again!

 
Ingen bild

Tina

12 juli 2016 21:25

Vilka fina Bildt! Den där mössan måste jag bara ha

cija

16 juli 2016 18:58

Nejdå du behöver ingen mössa :)

 
Gröngöling2

Gröngöling2

13 juli 2016 10:02

Så underbart att du fick den här vilan ändå! Livet är ju roligare när man mår bra, liksom. Ser så rofyllt och vilsamt ut där i skärgården. Bra med snälla släktingar som kan låna ut stuga!
Kram <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

16 juli 2016 19:00

Ja, jag är väldigt tacksam över deras erbjudande. Det var väldigt rofyllt däroch verkligen vad jag behövde. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards