Alla inlägg den 1 augusti 2016

Av cija - 1 augusti 2016 22:41

Nu har jag genomgått cytostatika-behandling nummer 7.

Har uselt Hb (blodvärde) för att vara jag! Trött, huvudvärk, andfådd, ingen ork, hjärtklappning så att jag storknar, ben som viker sig när jag minst anar det.
Att ramla börjar bli en vana men det gör ont!
Musklerna följer inte min uppmaning längre. Kramp i smalbenen. Att tugga mat eller borsta tänder är jobbigt! Att duscha är en pärs!
Gå i några trappor är en näradödenupplevelse för mig!
Går inte att vila/sova bort denna trötthet heller!  

Har börjat använda rollatorn! Inte för någon smärta utan för att jag behöver vila ideligen!

Jag har pimplar Blutsaft som en alkoholist pimplar vin, jag har ätit levergryta så maken frynt på näsan, aprikoser, jordgubbar, spenat osv osv
Men det struntar min kropp helt och hållet i!!! Blodvärdet går ner och ner....  

Fått veta att det inte är riktigt "alarmerande" än! Men för mig är detta alarmerande!
Det lilla liv jag har rinner ur kroppen på mig nu!
Läkarna pratar om att jag ska ha en dräglig tid trots palliativ behandling men detta är verkligen inte drägligt för mig!!!!  

Vet att det finns de med blodvärde under 90-95 som ändå inte är trötta.....men jag tillhör inte dem!
Jag vill förebygga medan sjukvården verkar vilja vänta tills man behöver bli inlagd!!  

Däremot har jag inte så ont i levern längre. Konstigt att det bara avtog efter jag haft så ont så jag fått ta starka smärtstillande.
Börjar undra vad min kropp nu håller på med.....känns inte bra detta!   
Dessutom känner jag smärta över njurarna men hoppas det egentligen är ryggen som spökar eftersom jag inte har ork att träna den.

Jag har även gjort min Ct (röntgen) så nu är det frågor jag väntar svar på:
Har metastaserna krymp?
Har metastaserna växt?
Har metastaserna blivit flera?
Har metastaserna spritt sig till andra organ?
Hur blir fortsatt behandling?
Blir det ens mer behandling?
Är jag helt körd eller finns det hopp?

Hade en omgång av ångest. Vill inte lämna livet! Vill så gärna få leva!   

 
   Cytostatika nummer 7


 
Dricka kontrast inför CT

 

 

#cytostatika

#CT

#metastaser

#väntrumshäng

#dåligtblodvärde

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards