Direktlänk till inlägg 8 augusti 2016

TORSÖ OCH BLODVÄRDE

Av cija - 8 augusti 2016 21:00

Varit aningen urlakad efter det låga blodvärdet. 

Men efter ett slit i 6 dagar med järnrik kost, järntabletter, en mage som inte var så van vid järnrik kost, vansinnigt illamående och nästan ha drömt om järnrik kost så gav det resultat. 
När jag kom till sjukhuset och skulle ha min behandling så blev personalen förvånade att jag på egen hand lyckats dra upp blodvärdet så pass på så kort tid som 6 dagar!
Och det märktes för den morgonen för jag kom upp ur sängen utan problem, in till ett sjukhus för blodprovstagning, sedan hem, in med packning i bilen och begav mig till sjukhuset för behandling.

Behandlingen gick bra och sedan kom en kusin och körde min bil och mig till Torsö. Där landade jag i morbrors stuga.  

Kände mig ovanligt pigg så jag var med på ett kalas hos ett kusinbarn vilket var trevligt. Där var det marängtårta och kakor! Mums! Inga problem att fika då jag fått kortison i samband med behandlingen!  

Det har varit bra dagar när jag varit där. Har tillbringat en del vid havet, varit hos min moster, träffat kusiner, kusinbarn och även kusinbarnbarn   

Ett par av dagarna hade jag ont och var väldigt trött så jag fick ta starkare smärtstillande men i övrigt så klarade jag mig helt utan smärtstillande. Men jag blir lite ledsen när jag inte klarar av samma tempo som förr. Jag vill så gärna vara med hela tiden!
Men inga sömntabletter behövdes för jag somnade utan probblem!

Maken var hos mig en eftermiddag. Han och min ena kusin badade...huuu, jag frös när jag såg det!   
Det var några motorcyklar som hade lite samling vid hamnen den dagen så vi var och kikade på dem också.

Mina söner kom dit en dag och de hade med sig sina kusiner. Var fullt pådrag och jag njöt av varje minut även om jag var väldigt trött.
De träffade några av sina nästkusiner också.

Känner att jag hade bra dagar på Torsö och det var mycket positivitet runt mig. Sånt behöver man!  

Nu är snart björnbären mogna.....oh, jag hoppas kunna få plocka några! Är så gott  

        

 

Poolhäng med kläder på!   

 

       

Släkt åt alla håll och kanter   

 

    

Jag gav mig inte ut i havet, det var för kallt. Fick räcka med att gå med fötterna i vattenbrynet för min del  

 

#Torsö

#släkten

#kusiner

#kusinbarn

#klädsim

#poolhäng

 

 
 
Ingen bild

Mia

8 augusti 2016 21:45

Bra jobbat med järnvärdet. :) Du ser ut att ha haft bra dagar där med alla släktingar och glädje! Det behöver du verkligen ha! Många kramar!

cija

8 augusti 2016 21:52

Tack! Jo, dagarna var behövliga

 
Ingen bild

Hanna

8 augusti 2016 22:01

Vilka somriga bilder! :)

 
deninrekampen

deninrekampen

9 augusti 2016 00:03

Skönt att du kunnat sova iaf! Du är en sann kämpe, som fixat till blodvärdet så! :)

Va rädd om dig!! Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

cija

10 augusti 2016 11:55

Jag är fortfarande förvånad att jag fixade det :O

 
Ingen bild

verica

10 augusti 2016 09:28

Great that your iron is up! It certainly gives you some of your strength back. And then, what a lovely day it seems to have been with all the fun and laughs around you. Not to mention the cookies! ;-)
Love and hugs!

cija

10 augusti 2016 11:57

Yes, I really enjoy to be at Torsö and meet my relatives. And ofcouse...the cookies was not wrong hahaha. Love ang hugs

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards