Direktlänk till inlägg 10 augusti 2016

UTEBLIVEN BEHANDLING

Av cija - 10 augusti 2016 11:59

Jobbade igår. Kände mig tröttare än dagen innan så det kändes inte så bra. Kändes som att något var på väg inne i kroppen  

Väl hemma åt jag lite aprikoser (behöver ju järn) och kanske de var orsaken till att magen slog bakut och jag fick massor av diarréer hela dagen?
Men så kom även febern och då förstod jag att den hade varit på ingång under dagen och att det var nog därför jag kände mig så bedrövlig.
Dock ger aprikoser knappast feber så det kunde jag inte hänvisa till dem.
Låg jag inte ner så satt jag på toa.   

Idag skulle jag haft min behandling men efter samtal med onkologen så blev det inte så.
Och jag fick veta att jag borde tagit mig till akuten igår eftersom febern kom. Men jag sa att jag hade inte kunnat komma ut till bilen ens utan att ha en toalettstol med mig i bilen!!
Imorse var febern inte lika hög men hade den varit det idag med så hade jag kontaktat akuten  för att ta mig dit.

Men behandlingen blir imorgon....hoppas jag!
Idag är jag hemma och vilar mellan varven! Känner mig tilltufsad och slut   
Ska ta prover på morgonen imorgon, sedan blir det behandling och "godnatt"för under behandlingen somnar jag hårt efter en viss tid då medicinerna slår på! Sen går det knappt att få liv i mig igen förrän den ena medicinen är på väg ut ur kroppen.
Vet nu att cancermarkören ökat! Trodde att den skulle minska någongång!  
Tänkte ju att canceraktiviteten skulle liksom minska....


 

Familjens enögda piratkatt höll mig sällskap på toa så han fick en handduk att ligga på. Rätt modig katt må jag ju säga  


#modigkatt
#uteblivencellgift

#magsjuk


  

 
 
Ingen bild

BC-syster

10 augusti 2016 12:45

Håller tummarna att du ska få din behandling imorgon. Söt katt du har! :)

cija

10 augusti 2016 12:46

Tack

 
Ingen bild

Mimmi

10 augusti 2016 14:06

Krya på dig! Kram

cija

12 augusti 2016 17:55

Tack!

 
Ingen bild

Ullis

10 augusti 2016 17:22

Tråkigt att du inte har mått bra men jag förstår att det är bättre och att du förhoppningsvis får din behandling i morgon. Deppa inte för att cancermarkören gått ner, läste någonstans att det kan bero på att cytostatikan gör sitt jobb och cancerceller dör. Det är säkert så i ditt fall. Mitt CA 15:3 ligger på 9 och det är ju superbra. Fick min andra Taxol i går och det gick bra men Hb har sjunkit från 114 till 106 på en vecka. Gör nu som du, dricker Blutsaft och äter aprikoser mm. Krya nu på dig ordentligt//Ullis

cija

12 augusti 2016 17:56

Cancermarkören har gått UPP, inte ner! Mitt CA13-3 ligger på 729 och nu är det 784. Ja, blutsaft är bra. Jag tar det på morgonen och på kvällen är det järntabletter som gäller. Kram

 
Ingen bild

verica

11 augusti 2016 09:43

Good luck!
Love and hugs!

cija

12 augusti 2016 17:57

Hvala

 
Gröngöling2

Gröngöling2

11 augusti 2016 14:51

Så tråkigt att du fick det här nu, vilken genomkörare! Hoppas det håller sig borta nu och att du får din behandling i dag.
Kram på dig <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

12 augusti 2016 17:58

Jadå jag fick behandlingen igår. Så idag är jag speedad av all kortison. Imorgon går jag åter i dvala :O Kram

 
Ingen bild

Ullis

12 augusti 2016 18:46

Jag fick det fel där, du ska inte deppa för att bröstcancermarkörerna stigit skulle jag skriva. Att man inte använder det så mycket i Sverige beror på att det inte är så tillförlitligt. Jag har läst på nätet (amerikanska sidor) att vitamin B12 skulle kunna hjälpa mot de nervskador som kan komma av Taxol. Det var inget som min läkare kände till men han skrev ut det till mig och jag tar en T Behepan 1mg dagligen. Om det hjälper vet jag förstås inte men det gör ingen skada i alla fall så jag kan gärna ta det säger min behandlande läkare. Kan vara värt att prova för dig kanske? Jag fick min behandling i tisdags och har också varit speedad några dagar. Håller tummarna för dig och att behandlingen ska ha god effekt. Kom ihåg att vi ska alla dö en dag men alla andra dagar ska vi leva.

cija

12 augusti 2016 19:31

Åh tack för tipset om B12. Ska ta upp det på onkologen när jag ska dit nästa vecka. jo när man är speedad så hinner man allt utom sova! Hur många behandlingar ska du ha i första omgången? Kram

 
Ingen bild

Ullis

12 augusti 2016 19:45

Jag ska ha 12 veckovis behandlingar med Taxol. En gång i veckan i tre veckor, uppehåll en vecka och så behandlingar igen. Jag har ju bara fått två och så här långt har det gått bra. Jag bad också att få ta prov på D vitamin nivån, det visade sig att jag hade brist på vitamin D så det tar jag också. Låga nivåer av D- vitamin och bröstcancer "kan" ha ett samband visar forskning.

cija

17 augusti 2016 20:20

Jag har fått min 9:e behandling nu.Nästa vecka ska jag ha uppehåll men normalt har jag inte det.. Men ska iväg på cancerrehabilitering. Lämnar familjen hemma och sticker iväg...mohahah :)

 
Ingen bild

Ullis

18 augusti 2016 12:27

Cancerrehabilitering låter härligt. Njut av det så mycket du kan.

cija

18 augusti 2016 17:00

Ja det ska bli skönt att slippa tänka på laga mat och sånt hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards