Alla inlägg den 17 augusti 2016

Av cija - 17 augusti 2016 20:31

Några dagar har gått och jag har haft fullt upp.
Inte bara med bra saker utan även med att jag varit genomförkyld. 

 

Vi har varit att vi firat mina syskonbarn som fyllde år. Barnens mormor var också där med sin goa hund. En avslappnad och trevlig kväll.  
Jag hade ju fått min behandling innan den dagen men det gick bra ändå. Lite sliten men var så glad att jag klarade av att vara med på kalaset.  


Gåvan de fick av oss var att jag tog med dem ut på stan i veckan för att äta lunch, shoppa till den ena och så var det fisk-spa för den andra.
Fisk-spaet var en upplevelse både för min brorsdotter och mig.  
Fiskarna var på mina stortår väldigt mycket och jag har ju grymt ont i dem. Men det konstiga efteråt var att smärtan avtog och först idag börjar den komma tillbaka lite. Men än har jag inte behövt tejpa tårna så jag får se hur det blir framåt i dagarna. De som höll i det sa att fiskarna kan märka att det är dålig cirkulation just där.
Kommer helt klart att åka på fisk-spa där igen. Var lite orolig att mina cellgifter skulle  döda alla fiskarna när jag stoppade ner fötterna men de hade haft en kvinna innan där som också gick på cellgifter och då kom inte fiskarna ens nära henne. De känner av om det inte är ok. Men med mig for de direkt på tårna. Kanske den andra kvinnan var där dagen efter cytostatikan och då är där ju som mest gift i kroppen. Jag kom nån dag innan nästa behandling och då är ju giftet som lägst.

Idag var jag på behandling igen. Det var precis jag fick det denna gången för värdena var på gränsfall. Kopplade loss droppräknaren och smet iväg på lite små äventyr på sjukhuset. Men fick se till att komma tillbaka till sängen innan medicinerna slog på för då somnar jag på några sekunder! Min behandling tar några timmar då det måste droppa in sakta eftersom jag fick sådan kraftig allergisk reaktion. 
Men det stör mig inte,  det som stör mig är metastaserna!!!  

 

 

 

Nöjda brorsbarn och resten av gänget!   

 

  

 

 

Jag och min droppräknare är på flykt från  onkologen  

 


#födelsedagar

#behandling

#Metastaser


#fiskspa

 

#trädhus



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards