Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av cija - 18 augusti 2016 16:41

I samband med varje behandling får jag massa kortison. Detta gör att hjärnan går på fullt varv och hela jag blir hungrig.   


Det gör också att man kan bli lite skakig i kroppen....ibland mer och ibland mindre! Denna gången blev det lite mer....eller rättare sagt rätt mycket mer av både det enaoch det andra!

För att undvika att ligga vaken första natten med en trött kropp, vidöppna ögon och flygande tankar så kan man till den natten slå till med en sömnpilla om man känner att det behövs (ibland går det bra att sova utan) och oftast hjälper det att ta en eftersom jag tar det så pass sällan.
Men detta glömde jag helt igår och kom på det först klockan 2 och då fick det vara så för tar jag det försent så är jag groggy hela dagen efter!

Så det blev att ligga i sängen med vidöppna ögon och flygande tankar.  

 

Och ungefär så här var min natt:
Behöver jag gå på toa? Vad ska jag packa med till cancerrehabiliteringen jag ska iväg på? Hur många strumpor? Vilka byxor? 
Man kan ju läsa igenom sjukrese-regler i brist på annat!

MAT!! Ja huuur kunde jag glömma det?
Klart jag måste ha mat!

Magen kurrar ju. Upp och tittar i kylen men trots där är mat så är där "inget ätbart"  
Godis då? Chokladpudding? Nej lär väcka alla i huset om jag ger mig på det! Fast å andra sidan.....då får jag sällskap   
Ögonen blir torra....i med ögondroppar som i sin tur gör ögonen dimmiga en stund så den stunden såg jag inget alls!!

Facebook? Ja, det kan man titta i.....var tredje minut...för o se om fler skriver och är vakna!
Hallå, ser ni mig? Jag är vaken och speedad, ska vi gå en runda ihop???

Kroppen börjar bli skakig, den följer det som brukar ske vad gäller den biten!
Men nu var det ju maten!!

Vad har jag som består av järn? Inte ett dugg mer än järntabletter just nu  
Kroppen är tung för den är trött men det struntar hjärnan i! Ögonen också för de vill knappt blinka för då kan man ju missa nåt! Vad som egentligen finns att se i ett mörkt rum blir jag inte klok på!
Behöver jag inte byta sängkläder nu?

När bytte jag sist?
Hur var det nu med vita arkivet?

Ja jag måste välja psalmer! Har ju bara ett tiotal att välja på? Kan man ha alla? Blir en lång begravning där alla sjunger sig hesa om jag ska ha med alla psalmerna!   
Men hallå, jag ska inte dö imorgon så det är bäst att jag äter en nattmacka...gärna med Nutella!!!!  
Nej det är nog toa jag ska på ändå?
Eller läsa en bok? Ja, det blir bra. Läser en sida och tänker"vad läste jag"? Vem är James i boken?

Det kryper i benen, myrkrypningar! Det gör ont i ena stortån, smärtan är tillbaka i den!

Ungefär så kan en speedad natt vara!

Och när jag började höra folk i huset gå upp, ja se då passade det att somna i 3 timmar!!!  

Så jag kan bara hoppas att jag kommer att sova bättre inatt!  


#dåligsömn

#speedad

#kortison


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards