Direktlänk till inlägg 19 september 2016

100-ÅRSKALAS! :)

Av cija - 19 september 2016 21:05

Har planerat och fixat inför min och makens 100-årskalas.

Bestämde för längesedan att vi skulle fira våra födelsedagar ihop om det inte var så att den CT som gjordes för snart 2 månader sedan var katastrofal.
Jo, den var i sig katastrofal men jag skulle kunna orka fixa och vara med på kalaset.
Så vi planerade.  

Jag var så rädd att de jävulska smärtorna som börjat komma skulle knäcka det hela men det klarade sig då de avtog lite och höll sig till attt göra ont på höger sida men detta dämpades av det smärtstillande.

Så vi hyrde lokal, fixade med dukning och mat (catering), bokade tårtor och tårtdekoration.
Fick bra hjälp av sönerna och av makens mor att fixa det så jag behövde inte bli helt slut! Har ju inte överdrivet med energi längre  
Så kom gästerna en efter en!  

 
Jag är så tacksam att alla ville komma och vara med och fira mig och makens födelsedag ihop med oss!

Vi hade bordsplacering men inte med vanliga namn utan lite annat, tex kusinen från landet,
kusin och fd klasskamrat, kompisen med västen, makens morbror, yngsta kusin, morbror, yngsta kusinbarn, kusinbarn som nyss blivit sambo, sötaste brorsdotter, min styv-svägerska, makens svåger o.s.v
Blev ett lite roligt kaos innan alla hittade rätt!  

Sen var det mat som bestod av vildsvinskött med massa tillbehör, fruktfat, ostbrickor, kex, tårtor och kakor m.m
Allt var riktigt gott.  

Hade även en tipsrunda som handlade om mig och maken. Det ska ju inte gå att googla fram svaren!


    
  


 
  

#100årskalas

#jagochmaken

#massaunderbaragäster


 

 
 
Ingen bild

Maria

19 september 2016 21:37

Vilken underbar tårtdekoration! Och vilket härligt kalas ni verkar ha haft! Det är ni båda värda och ja blir glad att se att du är så glad! Massa kramar

cija

19 september 2016 22:24

Det var mycket lyckat :) Kram

 
Ingen bild

Ulrika med gänget

19 september 2016 21:40

Vilka glada bilder :)

cija

19 september 2016 22:25

Tackar!

 
Ingen bild

Anna

19 september 2016 22:36

Åh så mysigt att få se ert kalas! Ni ser ut att haft ett bra kalas! Kram

cija

19 september 2016 22:59

Tack! Jo, det var mycket lyckat!Kram

 
Ingen bild

Backens flickor

19 september 2016 23:06

Ser ut att varit ett härligt gäng :D

 
Ingen bild

verica

20 september 2016 06:23

A little late, but still - happy birthday!!! It was obviously a great party and I'm glad you enjoyed it.
Love and hugs!

cija

23 september 2016 17:38

Thank you very much! Yeah we really enjoy it a lot! Love and hugs from us :)

 
Ingen bild

Birgitta

21 september 2016 19:34

Mycket glada bilder och du ser ut att haft en bra dag! Det är du värd! Kramar

cija

23 september 2016 17:37

Ja, vi hade alla en bra dag med många skratt och mycket glädje utöver massa mat :P

 
Gröngöling2

Gröngöling2

24 september 2016 00:41

Grattis till er hundraårsdag! Fantastiskt jämnt nummer ju! Så roligt att ni, och framför allt Du, orkade med ett så härligt kalas. Det är ju en välsignelse att trots smärtor och trötthet ibland kunna göra något som känns roligt också!
Kramar <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

26 september 2016 11:13

Tackar! :) Jo man försöker stålsätta sig och få ha det roligt, så roligt man kan. Och ger det bara positiv energi så är det bra! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards