Direktlänk till inlägg 23 september 2016

BEHANDLING, MAGSJUKA OCH TAXI

Av cija - 23 september 2016 17:42

Så var det dags för ännu en behandling.

De tar aldrig slut...förrän jag avlider.  
Känns konstigt att säga det men så är det!  

Behandlingen gick bra. Var trött på vägen hem vilket jag brukar vara då jag får så starka medel så jag somnar under behandlingen och vaknar till liv först när jag ska bege mig hemåt.


Föraren i denna sjukrese-taxin var allmänt otrevlig.

Han var uppenbart galen också för han skulle tvunget svara i sin privata mobil som han hade i fickan då mobilen ringde. Han rotade i fickan för att få fram den och höll på att köra av vägen.  
När han väl fick upp luren började han gapa på sitt hemspråk som inte var i närheten av ett europeiskt språk!
Detta ledde till att han missade att tvåfils-vägen blev till en fil och vi höll på att bli inklämda!  


Jag skrek rakt ut så rädd jag blev!!!!
Han la då på luren men blev skitsur men då får han bli det.

Men jag har ingen lust att dö i en trafikolycka för att chauffören inte kan köra bil!
Dessutom är det så att de inte får ta privata samtal och de får inte ha mobil i en hand och styra med den andra.
Ska det pratas i telefon är det headset som gäller och inga privata samtal!
På 50-vägar genom en liten by körde han på i 70 km/h trots där är 50 av en orsak (mycket barn och djur). Snacka om att skita i andra människors och djurs liv!!

Jag har åkt och jag åker en del sjukresor med taxi (får inte köra när jag har behandlingar) och när det gäller förare som inte kan sköta sig så är dessa i princip alltid förare från Taxi Kurir!
Det är trist för det finns förare från Taxi kurir som faktiskt är både trevliga och kunniga. Men tyvärr är där fler otrevliga och okunniga chaufförer än vad där är trevliga och kunniga chaufförer.

Dagen efter behandling var jag på jobbet men jag känner mig oerhört sliten. Jag älskar mitt jobb men cancern och behandlingen tar ut mycket energi ifrån mig.
För att inte prata om hur mycket energi smärtorna tar för mig.

Så efter samtal med onkologen så kommer jag att bli helt sjukskriven. Det bär mig emot men jag har ingen ork kvar i kroppen!

Läkare och Fk är inte förvånade om jag nu tillåter hel sjukskrivning för jag har vägrat innan. Har försökt in i det sista men jag får ge mig! Det gör ont i själen! Ont att veta att det går bara åt ett håll och det är det hållet jag inte vill till!  


 

#jävulskasmärtor

#taxikurir

 
 
Ingen bild

Spöket

23 september 2016 18:19

Hoppas du inte får kräkningar! Håller tummar för att du inte ska få det. kramiz

cija

23 september 2016 18:42

Hoppas verkligen att jag slipper det! Kram

 
Ingen bild

Mia

23 september 2016 18:27

Ser ut å vara en goer katt. Klart du inte ska va kvar hemma vid magsjuka, de e ju den som har starkast kraft att genomlida de som får va hemma o i detta fall e de din make! En person som är slut i kroppen klarar såna saker sämre än en som e frisk i botten! Taxikurir e ökända! Hoppas magsjukan snart e över!kramar

cija

23 september 2016 18:55

Jodo, han är som han är...katten alltså haha! Jo, så är det! Är maken som är starkast och klarar en magsjuka bäst av oss två! Men om han förstår det själv är en annan femma! Jo, jag ser fram emot att den ska vara över men än ropar jag inte "hej"! Kram

 
Ingen bild

Ullis

23 september 2016 19:39

Hoppas du slipper magsjuka, du har det tufft ändå. Måste säga att jag beundrar dig som kunnat jobba så här långt trots alla biverkningar du fått. Är det Taxol (Paclitaxel) du får fortfarande? Jag har fått 6 st, har just haft en vilovecka och ska på´t igen på tisdag. Har inte arbetat sedan jag började med cytostatika. Ha det nu så bra, hoppas biverkningarna inte blir så svåra.//

cija

23 september 2016 19:50

Jo jag får paklitaxel varje vecka fortfarande men styrkan är sänkt till 80%. Jag har inte haft någon vilovecka ännu. Men jag hoppas kunna få det snart! Beror en del på CT som ska göras nästa vecka. Jobbet har varit en glädje men tyvärr räcker inte orken. Nu får jag väl gå dit när jag har ork och hälsa på emellanåt istället! Hur är det med dig? Kram

 
Ingen bild

Ullis

23 september 2016 20:27

Jag har mått bra under hela cytostatikabehandlingen, även när jag fick EC60 åtta gånger. Vad som varit jobbigt är att jag drabbades av mycket svåra ryggsmärtor i somras. Det visade sig vara frakturer på två kotor pga benskörhet (inte skelettmetasaser som jag var rädd för). Är insatt på tablettbehandling för detta. Redan innan hade jag sett till att kolla D-vitamin nivån, hade brist och har ätit tillskott av D-vitamin sedan mars. Benskörheten beror på att jag ätit Letrozol (antihormoner) i två år innan jag fick återfall, sen har det ju blivit en hel del kortison som också kalkar ur skelettet. Kotfrakturerna har läkt spontant och jag har inte så ont längre men fortsätter ta smärtstillande. Jag har dock krympt 3cm, onödigt när jag bara var 158cm! Jag brukar gå till jobbet en gång i veckan. Det är kul men jag är glad när jag går därifrån, skulle inte orka utföra ett bra arbete. Den tiden är förbi tyvärr.

cija

26 september 2016 11:12

Letrozol och benskörhet är som att få post i brevlådan säger de som ätit Letrozol. Jag kanske i framtiden (lät något) kan slippa cyto en period och få just letrozol. Gäller att vara på hugget där och kolla det med benskörhet! Förstår inte att det går på rutin att det kollas! Tråkigt det med jobbet för dig men jag förstår dig! Jag fick utskrivet Behepan nu, testar det men har haft lika ont än sålänge men jag fortsätter ett tag till.

 
Gröngöling2

Gröngöling2

24 september 2016 00:43

Vilken hemsk taxichaufför. Man vill ju inte skälla medan han kör heller, för man vill ju inte äventyra säkerheten ännu mer. Tycker du ska klaga, fast det ska man ju orka också då ...
Hoppas du klarar dig från magsjukan nu. Kram <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

26 september 2016 11:14

Jag klarade mig från magsjukan...puh! Jag ogillar när folk pratar i mobiler utan headset. Man ser folk som kör tokvingligt och när man sen ser chauffören så pratar de i telefon! Kram

 
Ingen bild

verica

24 september 2016 08:25

I'm sorry you have to endure those horrible treatments, but I guess they have benefits, so it's always a question of balance of pros and cons, and I'm sure that you focus on the good side of them. Unfortunately, there is not much else you can do about them.
As for the cat, I hope you ignored the naughty thing as it seems to have ignored you. :-)
Love and hugs!

cija

26 september 2016 11:17

Yes, I can only hope the chemo attack the metastases! But the side effect is not nice. The pain is horrible. This time I still have the pain and normally it has go "back" a bit before next chemo but not this time! So I am glad I shall have the chemo first after 3 days from today so my body get more time. Love and hug

 
Annie

Annie

24 september 2016 09:00

Förstår att det känns att bli helt sjukskriven ..
Måste säga igen vilken kämpe jag tycker DU är, som också jobbat med ditt mående. Får jag fråga vad det är för jobb du har?

Så jobbigt för dig med smärtorna :( Och hoppas magsjukan håller sig borta för dig ..

Sv: Ja så är det verkligen!
I början fick jag mer ont, men fick då höra att det kan vara så .. och så drog jag ner på tempot ..

Och nu har det gått ok faktiskt :) Hoppas det fortsätter så.

Styrkekramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

cija

26 september 2016 11:18

Ja, idag pratade jag med Fk. Inga problem från deras sida heller att jag blir helt sjukskriven. Verkar mest vara problem med min egen sida för jag vill jobba! Stormtrivs på jobbet!! Men dessa smärtor knäcker en! Men magsjukan slapp jag iaf...puh!! Kram

 
Ingen bild

Malin

26 september 2016 10:40

Hur har det gått? Kram

cija

26 september 2016 11:19

Hej, jag slapp magsjukan iaf! Men har varit väldigt påverkad av trötthet och smärtor. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards