Inlägg publicerade under kategorin Utbytesstudent

Av cija - 5 oktober 2014 20:15

Söndag idag och jag vaknade tidigt. Tog antibiotikan och sen haltade jag in i sängen igen och somnade om. Vaknade sedan först när alla andra redan gått upp!

Nedrans ont i min häl. Röd, svullen, öm, och jättevarm.

Kan ju knappt gå....ser ut som jag skulle ha druckit starka varor på morgonkvisten trots att jag inte ens har luktat på korken!!

Att vilja så mycket som jag vill idag men varken ha ork, energi eller ens fötter för att utöva det jag vill känns enormt frustrerande.

Så idag blev det ingen promenad men jag fick iallfall vara fotograf när sonen skulle lära vår utbytesstudent hur man hanterar ett svärd (de använde träsvärd så ingen blev skadad).

Första lektionen : Hur man håller ett svärd

Min röda ömma fot :(

Av cija - 21 september 2014 12:27

....så har nu regnet börjat och snart kommer väl snön med till Skåne?!
Jag som inte ens hunnit uppleva sommaren för att cancern slog till men jag hoppas jag får fler somrar i mitt liv.

Inte ens katten ville gå ut i detta väder vi fick idag.

Igår var jag dock ute och gick en runda ihop med make och vår utbytesstudent. Det var strålande väder och jag lyckades ta en superfin bild inne i skogen med min lilla "I-problem"   ...jag vet att det heter Iphone men den ger mig mycket problem så jag har döpt om den :).

I matväg ska jag idag tillaga Coca-cola-gryta. Den är väldigt god måste jag medge
Vår utbytesstudent tittade misstänksamt på mig när jag sa namnet. Ska bli intressant och se vad hon tycker om det när hon väl smakar det.

Av cija - 16 september 2014 14:38

Nu har vår utbytesstudent från Estland anlänt.

Hon ska bo hos oss ett år.

Vi var först i dilemma om vi skulle ha någon med tanke på min cancer och för att vi nyss haft en från Thailand.

Men faktum är att jag ville detta ändå.

Hon är välinformerad om min cancer. Organisationen YFU är också informerade om det hela.

Men jag tror att detta kan bli bra ändå....trots jag står där flintis, blek o trött

Igår träffades hon och alla mina söner. De spelade spel, tjoade och hojtade. Kristi som flickan heter förstår ingen svenska så det var nog inte det enklaste för henne att hänga med.
Dessutom pratar vi skåningar rätt fort

Idag är det 2 dagar sedan hon kom hit. Igår tog ena sonen henne med på buss och tåg så hon vet vägen till skolan. Jag kunde inte följa med där då jag är infektionskänslig så jag mötte upp och tog med henne till syon på skolan hon ska vara på.

Idag är hennes första dag i skolan :)

Började imorse med att jag följde henne till bussen för att se så hon kom med som hon skulle (man är en hönsmamma hur sjuk man än är har jag märkt).
Då kommer yngsta sonen gående.....jag tittar på honom och frågar vad han gör här. Han fnyser och säger att han missade förra bussen. Jag satte ju igång larmet i huset sa jag. Jo det hade han märkt!

Fick för mig att jag skulle rensa rabatter när jag kom hem igen men efter 2 meter så tröt energin till den milda grad så jag närapå fick krypa in i huset för att lägga mig.

Har svårt att inse att min energi är så ynklig nyförtiden. Jag som är van att ha full energi.

Av cija - 25 maj 2014 19:33

Åkte till Bakken igår med en skock folk. Stuvade in oss i 2 bilar och så bar det iväg.

Karuseller för fullt, mat i mängder, fint väder och inte några köer till attraktionerna. Kan det bli bättre?

Det blev både barnkarusell (vi som inte åkte med blev lite oroliga när den karusellen fick det jobbigt i uppförsbacken...haha), mystiska flygplan, uppskjutet, vikingaskepp, någon karusell där jag blev fundersam på om de som åkte den skulle överleva, Tornado, något med krokodiler, självklart vattenrutschkanan, radiobilar, absolut bergbanan och massa andra.

Hemresan flöt på...kom in som de sista bilarna direkt på färjan när vi kom dit.

Hemma sent, trötta men vansinnigt nöjda.

#bakken

#Danmark

#utbytesstudent

Av cija - 19 maj 2014 20:55

Så kom vår efterlängtade weekend-resa till Stockholm. Vi tog med vår utbytesstudent och visade henne Sveriges huvudstad.

Hon fick även se vår kung live! Detta blev hon verkligen glad över :)

Vi besökte Vasa-museumet, Skansen, Gröna Lund, Tekniska museumet, polismuseumet, gamla stan, Mose backe och så slottets alla hörn och vrår. Vi hamnade även på en konsert med Steve Angello och Size in the park.

Milde vad folk.....men bra musik. Folk var som tokiga att ta sig in dit...

Vi som inte ens skulle på en konsert.

Och så var där en parad med gamla fina bilar som passerade Gärdet när vi var där.

Ett besök på E-types viking-restaurang gjorde vi också.

Bodde på hotell Kom. Bra avstånd till allt och ett lugnt och tyst hotell. Kan inte bli mer perfekt!

Dock var där mycket som byggdes och massa ombyggnader osv. Tar nog aldrig slut men jag tycker det verkar ha ökat med åren.

Det var den 16-18 maj vi var där så den 17 maj var det även norska nationaldagen. Den firades också lite här och var i Sthlm.

Och så hade vi tur med vädret...

Turister på stan....

En thai-flicka som svensk :)