Alla inlägg under augusti 2014

Av cija - 24 augusti 2014 11:25

Idag är det 1 år sedan jag och min fästman gick upp för altargången i Benestads kyrka för att bli man och fru.


Ett år har det redan gått.

Det har gått fort.


Tyvärr har det kantats av mycket motgångar och dessa håller på ännu i form av cancer. Kan bara hoppas att det snart ska vända och bli något bra.

Hade såklart gärna tagit in på hotell, ätit gott. varit på SPA och fått massage.
Men vi ska iaf gå på restaurang och äta gott ihop med två av mina tre barn. Och för mig är detta något utöver allt jag numera upplever så det är bara positivt.
Har begärt att få ett bord lite undanskymt så jag inte utsätts för massor av smittor av folk som måste passera oss.
Det skulle de kunna fixa sa dom :)

Fick en fin bukett blommor av min make också   

Har fått min andra cellgiftsbehandling och fy F#¤¤%N vad jag har mått illa.

Inte kunnat stå/gå/ligga utan detta illamående var i mig hela tiden.

Vaknade av det när jag väl lyckats somna.

Nu har det gått 10 dagar sedan jag fick cellgiftet och först igår började det dra sig tillbaka.

Jag fasar redan nu för att ha den sortens cellgift en tredje gång ......   


Jag har ingen ork kvar. Känner mig så skör! Giftet tar musten ur mig!

 

Fått veta att det är ett fåtal som mår så illa som jag gör....typiskt att jag måste tillhöra den kategorin!!!

Känns som om jag inte lever trots att jag vet att jag lever! Är som om det bara handlar om ren och skär överlevnad!

 

Jag orkar inte skriva i bloggen som jag hade tänkt från början. Jag försöker bara överleva!!!  


 


#bröllopsdag

#cellgifter

#illamående

#fuckcancer

Av cija - 7 augusti 2014 16:38

Nu trimmade jag ner håret till 9 mm.

Någon sa att jag ser ut som en värnpliktig och någon trodde jag skulle in i armen inom marinkåren.   


Att jag tog detta steget är för att när jag gick upp imorse så ramlade det massor av hår av mig.


Sen var jag på sjukhuset och lämnade blodprover. Fick veta att jag inte har något försvar nu så från idag är jag hårt hållen att hålla mig ifrån folk.

Inte träffa folk, inte ta i hand, inga kramar, inga affärer.....inte pussa mannen osv.

Blir lite ensamt och jag som hade tänkt köra motorcykel idag till en mc-kvällsträff. Blir inget med det   


Var på viktväktarna igår och har gått upp  1.5 kilo. Inte bra men jag jag har också ätit mycket sedan jag vaknade efter min cellgiftsdimma. Ska ta tag i det lite sådär halvhjärtat. :)


#nollimmunförsvar

#fuckcancer


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards