Alla inlägg under mars 2015

Av cija - 30 mars 2015 15:20

Igårkväll fick min make tre spännande sms på sin jobbtel.


Det var ett massutskick till alla anställda inkl chefer på alla nivåer.
I detta sms stod något totalt obegripligt......  

Kanske var det ett virus som kommit i mobilen?????


Då kom sms nummer 2 nerdimpandes till min make och såklart även till alla andra anställa och inklusive alla chefer.
Där stod det att de är nu kallade till ett schemamöte.
Detta viktiga schemamöte ska ske 6 mars.
6 mars????  Det vaar ju ett tag sedan. Hade smset fastnat på vägen kanske????

Men en stund senare damp det ner ett tredje sms, även detta sändes ut till alla anställda och chefer.

Där fick min make inkl alla de andra veta att mobilens ägare hade ett aktivt barn som fått tag på mobilen!! 
Ungar!!!!!  

Av cija - 30 mars 2015 15:10

Min katt är van att komma och gå som HAN vill. Han använder oss alla som automatiska dörr och fönster-öppnare  

Men ibland måste han också gå till veterinär och denna dag var det dags för vaccinering.
Han sprang runt till alla i hela familjen redan tidigt på morgonen för att få någon att släppa ut honom. Men det hände liksom ingenting hos de där automatiska dörr o fönsteröppnarna!   

Men så äntligen så kom alla upp och då fick han koppel på sig!! KOPPEL?!
Det var då rakt inte populärt hos denne mannen


Ut ur huset men han fick inte gå dit han ville utan fick följa med utbytesstudenten till bilen. Detta var hemskt och han försökte göra sig så tung som möjligt.

Men han kom till veterinären, fick sin spruta, var tålmodig nrä vi väl var där.
Och hemma igen så störtade han ut ur bilen.....


 

Av cija - 30 mars 2015 14:59

Har fått lymfpress nu.

Trodde det skulle vara något som skulle göra ont. Men så är inte fallet......tack o lov för det.
Men så här ser den ut. Som en tunnel där jag stoppar in hand och arm, sätter igång apparaten som börjar pressa in luft i tunneln.....släpper ut luften och in med nytt.

Så ska jag ligga en halvtimme två ggr om dagen.

Hoppas det ska hjälpa!!


 

Av cija - 30 mars 2015 14:52

Så blev man svullen om handen.

Tack lymfvätskan som hittat vägen ända ner dit. Inte nog med att man blir fumlig, får feta fingrar och kass motorik.....man får dessutom väldgt ONT!!!! 

Är ju inte så mycket plats i hand och fingrar och där är liksom ingen plats för vätska!!

Nu är frågan om man på något vis kan få lymfvätskan att inse att den inte behövs alls i handen?!
 

 

Av cija - 25 mars 2015 14:04

När vi var på Lanzarote så passerade jag ena dagen ett KAKTUS-TRÄD!!!


Har aldrig sett ett sådant   


.....förrän nu! :)


 

Av cija - 25 mars 2015 13:59

På Fuerteventura finns det sand som aom aldrig blir varm. På det viset slipper man steppa i sanden när man ska ner till vattnet.

Nackdelen är att det ALLTID blåser på Fuerteventura.....(paradis för surfare ;))
Men när jag stod där i sanden och tog foto så fick jag syn på de tre vise männen som vandrade....eller hur var det nu?!?   


 



Av cija - 25 mars 2015 13:21

I fjol fick vi avboka resor på löpande band kändes det som.

Först resan till Australien för att jag fick proppar i lungorna. Sedan den bokade resan till Lanzarote där vi skulle fira min 50-årsdag.

Men nu så.......6 månader senare så blev resan av   .
Knappt vi trodde den skulle bli av då jag haft så mycket motgångar i denna cancer-resa (som jag inte ens bokat)!

Men vi kom iväg. Vi hade valt charter o ett hotell där jag o maken tillbringade även vår bröllopsresa. Så vi trodde iaf att vi visste vad som väntade oss och vi hade positivt minne av resan.

MEN där hade vi fel.

För två år sedan var de flesta barnfamiljer vid barnavdelningen. Vid de andra poolerna var där några få barn (mest bebisar) o såklart deras föräldrar :)

Serveringspersonalen var trevlig, inga problem med någonting....lite högt i matsalen vad gäller ljudnivån redan förra ggn pga barn men inte så det var så störande.

Denna ggn: MASSOR av barnfamiljer som var överallt.....föräldrar som spelade rugbyboll i poolen o lät sina barn gräva i rabatter, köra sparkstötting mellan alla solstolar(vilket gjorde det svårare för mig att gå där alls då min balans inte är ok), tjuta och vråla i matsalen ( o då menar jag inte bebisar utan äldre barn), ha med sig barnvagnar in på restaurangen trots det fanns P-plats för dem utanför, matrester på marken där det samlades duvor. Och dessa duvor kunde även landa mitt på ens tallrik om man inte passade den.   

Serveringsparsonalen var överlag ok men var så stressade så de glömde att komma med drickan man beställt ibland.

Barnavdelning fanns även denna ggn men där var det tunnsått med barn trots den var ännu finare än förra ggn vi var där.

Hade vi vetat att detta hotell förvandlats till enbart familjehotell hade vi inte åkt dit igen och det är trist att det inte framkommer i Solresors katalog att det är så!


Hittade dock en pool och några solstolar runt den på ett ställe. Där var det INHÄGNAT!!!!
Och en stor skylt "ADULTS ONLY"
Så där kunde man få lite lugn o ro. Man kunde också ligga och titta på alla hotellfönster för havet såg man inte. Och så kunde man få veta hur det kändes att vara instängd som ett djur på zoo....för att få lite lugn o ro.       

Jag har inget emot barn men väljer jag ett hotell som ska ge lugn o ro enligt katalogen så ska det inte ge mig känslan av att jobba med massa bortskämda barn!!
Jag har rest med mina barn då de var små....de har dock aldrig betett sig så illa som många av dagens barn tillåts göra. MEN vi har alltid valt hotell där vi vet är mycket barn och mer barnvänligt!

Vi var även på Fuerteventura en dag. Jag har varit där för 30 år sedan och uj, vad det har förvandlats och förstörts av turismen. Men så är det ju i princip allid....på gott o på ont....


Men i övrigt var det rätt ok där. Dock inte 5 stjärnigt som det framhålls i katalogen.
Men vi är i det stora hela nöjda med resan men nästa ggn blir det ett hotell där vi kan försäkra oss om att få lugn o ro :)
Och så fick vi även se en karneval....  


 


 

choklad är gott :)

 

 

Spela är kul :)

Av cija - 12 mars 2015 15:55

Så var det dags för ännu en behandling på onkologen.


Då passade jag på att ta sån där populär "toa-selfie"   
Kan inte påstå att det var någon form av aha-upplevelse och jag förstår inte varför en del är som tokiga i att ta såna här toa-selfies ideligen......   


Men nu är bilden här!

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards