Direktlänk till inlägg 15 oktober 2016

SPANSKA SKYLTAR OCH MARKERINGAR

Av cija - 15 oktober 2016 22:00

Just nu är jag i Spanien och jag tror knappast att detta land är unikt i hur folk beter sig här om man jämför med andra länder.Men det är ändå kul att upptäcka saker och ting!

Ta det jag skriver med en viss ironi.  

Vi har nu lärt oss att står det ordet "STOP" på vägen betyder på svenska "GASA".  
Det är inte så att det betyder gasa för några enstaka  bilister utan det är så för 90% av bilisterna.
Så det gäller att vara på sin vakt här.

Högerregel gäller dessutom bara ibland. Allt beror på vem som kör bilen såklart  

Har dock ingen lust att krocka i något land alls!  


Spanien är precis som i Sverige befriat från blinkers! Jag som trott att Sverige var unikt i detta fenomen!  


 

Här ser du en spansk specialparkering.

Sker oftast i skymning men mestadels när det är mörkt!


 

För mig betyder den undre skylten att inga hundar är tillåtna.

I Spanien har jag förstått att den betyder "ta gärna med din byracka och ha den inte kopplad utan låt den skrämma fåglarna i området"

Området är egentligen till för bla joggare och fågelskådare!


 

Detta är en skylt in mot en park.

Parken är trevlig och fin...bortsett från skräpet som folk slänger runt sig.

Här får man inte ha gevär med sig och det är ju bra att vi sluppit se att någon har det....än!
Skylten betyder dock här i Spanien att hundar får medtagas! Har inte sett någon elda än och troligen vågar de inte för här är så torrt. Att cykla där är också svårt så det hade de aldrig orkat ändå  


#spanien

#spanskaskyltar

 
 
Ingen bild

Matte

16 oktober 2016 11:33

Helt underbar humor! hahaha

cija

16 oktober 2016 13:21

Tack :D

 
Ingen bild

rosa bandet

16 oktober 2016 11:51

Så klockrent du prickade här. Din humor är bra! :D

cija

16 oktober 2016 13:25

Tackar :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards