Direktlänk till inlägg 16 oktober 2016

NUTELLAPIZZA OCH BEACH-HOUSE

Av cija - 16 oktober 2016 09:00

Vi har bra väder här i Spanien.  

Först var det runt +30C varje dag men efter att regnet kom så är den nu runt +25-27C och det är bättre iallafall för min del! Nätterna är lite kyligare men det behövs så man slipper ligga hela nätterna och svettas.


Vi har testat nutellapizza men det var inget som jag gör om. Det var inte oätligt men det var alldeles för sött. Hade passat till ett barnkalas!  


Vi har varit ute och kört och åkte till La Marina där vi var på stranden en stund. Där hade de även hus mitt på stranden. Spanska beach-house?!


Infektionen i fingret har lagt sig helt nu. Underbart!
Jag har betalat alla fakturor gällande detta. Får ta kontakt med mitt försäkringsbolag när jag kommer hem.
Ville ha ut min medicinska journal så den skrev sköterskan för hand då läkaren hade skrivit den i ett sms till henne!
Lite originell journalhantering de har på den kliniken måste jag medge.  


Och var jag än hamnar så får jag oftast en katt i släptåg.

En dag vid poolen hade jag besök av denna lilla kattunge. Att sitta och läsa min bok var stört omöjligt för då skulle katten ligga på boken  

Har förstått att katten tillhör en av de som bor i området permanent och den är välskött.

Har under dessa veckor inte sett mer än en katt som möjligen kan vara en vildkatt. Har inte heller sett massa hundar utan ägare heller.
Och det är ju bra det!  


Jag har en hel del dödsångest och längtar hem. Det har jag aldrig gjort förr när jag varit ute och rest.

Saknar min enögda piraktkatt, mina ungar och alla andra jag tycker om (och som tycker om mig såklart haha).
Har dödsångest på nätterna numera och det är jobbigt!   

Vi har pratat om att jag ska boka ett flyg hem tidigare än beräknat men det kostar också en del och sedan vet jag att detta blir nog min sista resa så här länge från hemmet så jag vill ju innerst inne vara kvar.
Men jag har fått mer ont och har svårt att smärtstilla mig! Tror det är en bidragande orsak till ångesten.  




 

Nutellapizzan.


 

Spanska beach-house.



 

Och min lille följeslagare vid poolen   

 

 

#katt

#nutellapizza

#dödsångest

#beachhouse

 
 
Ingen bild

rosa bandet

16 oktober 2016 11:49

Usch för ångest :( Men söt katt :) Pizzan ser inte så god ut :D Kramar

 
Gröngöling2

Gröngöling2

17 oktober 2016 16:53

Jag förstår att det är jobbigt och att du kan längta hem till alla som du tycker om och tycker om dig, fast du är på ett så mysigt ställe.
Känns väl viktigt att du får hjälp med smärtan, var du än är.
Jag hade föredragit en gammal hederlig capricciosa ...
Stor kram från ett helmulet Skåne <3
PS Vad gäller dödsångest, det måste vara mänskligt att ha det. Jag är så dum så jag blir lite hjälpt av Dr Eben Alexander och hans upplevelser. Till himlen och tillbaka heter hans bok på svenska.

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

21 oktober 2016 12:34

Hittar man något man blir hjälpt av så är det guld värt! :) Jag måste medge att jag också hade föredragit capriccosa hahaha. Kram

 
deninrekampen

deninrekampen

18 oktober 2016 20:44

Sänder dig lite styrke kramar!! Inte lätt med sådan ångest :( Försök njuta av resan, hur svårt det än är!!

Hur gör man den pizzan, tänker till syskonbarnen, dem kanske hade gillat den ;) Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

cija

21 oktober 2016 12:35

Det var vanlig tunn pizzabotten och så Nutella på. Sen hade de Non-stop på denna men jag har hört att ibland har de färsk frukt till den. Barnkalas hade den säkert blivit spännande till

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards