Alla inlägg under maj 2016

Av cija - 31 maj 2016 20:40

Så var det ju Mors Dag i söndags.


Mina söner lagade middag här hemma åt både mig, maken och sig själva. Det blev köttbullar, potatis, sås och grönsaker. Till efterrätt blev det en väldigt god äppelpaj med vaniljsås. Och så fick jag även en fin orkideé av sönerna

Det allra mysigaste var att jag fick ha dem här hemma hela dagen.     


 


#morsdag

#älskadeungar

#älskadebarn
#morsdagsmiddag

#morsdagspresent

Av cija - 31 maj 2016 20:21

I lördags var vi iväg på kalas. Trevlig tillställning men när vi gick en runda så fick jag ont i sidan där leverbiopsin togs. Blev så paff av smärtan så jag höll på att ramla.

Det fortsatte under kvällen men jag tänkte att det ger säkert med sig. Ringde avdelningen där jag låg en stund på efter biopsin för jag tänkte att det kanske är vanligt att få det så här. Nej, det var inget de ens hade hört att man ska få så ont så många dagar efter biopsin!


När vi kom hem envisades maken att vi skulle till akuten.  
Så det slutade med att vi körde dit!Var en hel del folk där och väntetid därefter. Jag fick iallafall ligga på en brits!

Så var det äntligen min tur att träffa läkaren som bara skulle läsa min journal! Då hör jag larmet gå och förstår att nu kom ambulansen in så nu lär det ta tid. Och det gjorde det!

Jag halvsov på  britsen men kom såklart inte riktigt till ro. Och när jag vaknade till var jag sådär vrålhungrig så jag mådde väldigt illa. Dessutom var jag väldigt trött och därav frös jag.
Precis då var de färdiga med larmet så läkaren kunde komma.
Men det blev ingen klokare av för han visste inte varför det gjorde ont!  
Mina prover var bra....så även leverproverna! Kroppen verkar inte ha anammat metastaserna ännu så därför mår jag väldigt bra trots 7 metastaser!
Vi fick åka hem igen, smärtorna fortsatte i några dagar till för att sedan klinga av!


Jag tror nog att min son hade mer rätt än läkaren när han sa att det mer verkade vara en inflammation i levern efter biopsin och att den kommer att ge med sig själv. Det var ju det som hände!

Men nästa gång maken tjatar om att vi ska till akuten kommer iallafall jag att krypa in under min säng och vägra komma fram!!!!  



#fuckcancer

#levermetastaser



Av cija - 28 maj 2016 11:41

Maken beslöt sig för att överraska mig igår och det lyckades han bra med.
Brukar vara jag som fixar och har överraskningar osv men nu var det plötsligt omvända roller!   

Jag visste att något skulle ske men inte vad! Visste att han hade skrivit "överraskning" i vår almanacka på den dagen och jag kan inte neka till att jag verkligen har försökt pressa honom men utan framgång.  
Fick nys om att yngsta sonen också visste så jag försökte pressa honom också men det var totalt kört där med.  


Jag somnade som en utschasad säl efter jobbet igår och vaknade av att dörrklockan ringde, kikade ut och där stod svärföräldrarna!
Gnuggade mig i ögonen och kollade igen....jodo, de stod kvar så jag såg inte i syne 


De skulle också med. Det visade sig att min svärmor och make hade planerat detta ihop så både jag och svärfar var helt ovetandes.

Men både han och jag hade många bra förslag....Trolle Ljungby, Fjälkingegrillen, EKOhallen,, korvkiosken  osv.

 

Vi passerade även Mjällby så jag passade på att vinka åt min morbror och hans fru som bor där!  

Slutade med att vi hamnade på Hällevikscampingen i Blekinge hos makens morbror, dennes fru och ett kusinbarn till maken! Så kul att träffa dem igen!  

Bjöds på god och grillad mat, många skratt och en härlig promenad vid havet! Dock avstod jag att bada men kände på vattnet och det var inte kallt.

Detta var en himla bra överraskning! Nu kommer jag ju att kika i almanackan efter fler....  

 

 

 

#hällevik

#hällevikscamping

#havet

#enunderbardagheltenkelt

Av cija - 28 maj 2016 10:16

Japp, så är det fortfarande. Kärleken till den finns kvar och det känns att den är besvarad   

Men i helgen blir det inte tid över att köra för det är både kalas och morsdag på schemat!

Verkar bli underbart väder också i helgen!


 


#yamaha

#yamahaDT


  

Av cija - 26 maj 2016 15:40

När jag var på bloggträff fick jag med en menskopp i goodiebagen från företaget OrganiCup.
Eftersom jag inte har mens så gav jag bort den till någon som har mot att jag sedan fick veta vad hon sedan tyckte om produkten.  

Hon var helnöjd.

Önskade att den hade funnits för många år sedan, tänk vad pengar man kunde sparat in. Och inte bara det, det är ju också en vinst rent miljömässigt om man väljer den sorten som är återanvändbar!

Den är dessutom lättskött!

Inget läckage alls. Dock önskade hon att bruksanvisningen skulle vara på svenska!  



 

Eftersom jag hann ge bort den innan jag tog foto så är denna bild lånad av www.jordklok.se



#bloggträffkristianstad2016

#menskopp

#organicup


Av cija - 25 maj 2016 19:35

I helgen var det internationella tävlingar här hemma. De otroligt spännande spelen bestod av kubb (preimär för några), krocket (även det perimär för några), Ligretto och Opassande!

Spänningen var ooooolidlig emellanåt men det var väldigt många skratt och mycket glädje!  

Alla mobiler läggs undan och endast en får vara framme men på ljudlös och används endast för att ta lite foto. Det ÄR skönt att slippa det där med mobiler emellanåt! Plötsligt får man respons av varandra istället för att en sitter med näsan i sin mobil!  

Vi bjöd på tvårättersmeny bestående av kokt eller stekt korv med bröd och så glass i mängder! Ville man så kunde man spetsa till det med choklad/kolasås och strössel!

 

Förutom spelandet så lärde sig allihop olika språk under dagen! Det var klingande göingedialekt, brokig svenska, mystisk kinesiska och flytande tyska med rysk-serbiska inslag som pratades under dagen! 

Dock är jag osäker på att alla förstod de olika språken men tävla kunde vi alla!  

 


 


#kubb

#internationelltävling

#krocket

#Opassande

#Ligretto

#utbytesstudenter

#YFU

#studenterifrånYFU

Av cija - 24 maj 2016 14:51

Min yngsta son säljer tidningar på helger.


I helgen träffade han på en fågel hos en kund som han fick rädda från uterummet där den lille stackaren hade virrat in sig och flög runt i ren förtvivlan!


Sonen försökte försiktigt med händerna men då blev fågeln ännu mer rädd så han föste den mot dörren med hjälp av tidningen och då flög fågeln ut och satte sig på uterummets tak.


Sonen stängde dörren till uterummet, satte sig på cykeln och skulle cykla iväg.
Då beslöt sig pippin att bekanta sig mer med min son så den flög ner och satte sig på hans axel.  

Den satt snällt kvar på hans axel, hängde med på resterande runda, protesterade ljudligt när min son cykla för fort i nedförsbackarna så det blev att cykla sakta!   


Dock vägrade fågeln att ge sig av förrän sonen passerade det rätta trädet och då lyfta pippin och flög upp i trädet!

Är ju väldgt ovanligt att en talgoxe landar på någon på det viset. Kanske var den trött efter varit så rädd, kanske kände den trygghet att hänga med en bit och samla energi.

Oavsett så är jag stolt över att min son tog sig an fågeln! Och jag är glad att fågeln träffade min son som har ett snällt hjärta!  Troligen kände fågeln också detta!


 


#Talgoxe

#underbarafåglar

Av cija - 23 maj 2016 19:38

Idag blev det en jättetrött dag.

Har jobbat och sedan gjordes en DT på kroppen. Den ska kunna visa mer om metastaserna. Drack 1 liter kontrast innan och för att klara av det så fick jag en antimåilla-pilla eftersom jag mår ständigt illa.

Men DT gick bra och de drog nålen  som satt i venporten  efteråt.


Jag fick idag också se en del av PETscan. Det var mycket intressant men trots jag vet att det var min kropp så var det som att det inte var det när jag tittade på dem.  Är väl yrkesskadad....på gott och på ont   


Jag förstår inte varför jag är så vansinnigt trött idag. Kanske är det värmen!?


Ätit lite mat, är inte så hungrig även om jag kan vara sugen på mat! Maken ville ge mig glass men jag avstod, trots att det är ibland det bästa jag vet!

Men nu är DT gjord och nu är det bara att vänta.......vänta.....vänta!!  

 

 

 

#levermetastaser

#fuckcancer

#röntgen

#ovisshetenärdetvärsta

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards