Direktlänk till inlägg 9 december 2016

AVHYSA PERSONER

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste.


Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  

Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock var de redan informerade då det varit strul innan också.


Kom fram i samråd med personalen att nu är det så att eftersom jag bara har några få veckor kvar i livet så ska dessa veckor gå till MIG!

Jag ska spendera dem med folk som ger mig glädje, kärlek och energi och som jag kan ge samma tillbaka.  

Men just med 2 personer fungerar det inte.
Det är klagomål, hämndaktioner  genom att maken min sa ett par ggr ett norskt hejdå till kvinnan i luren. Detta sätt vet jag eftersom jag jobbat i Norge. Maken har släkt i Norge. De gångerna sa jag att hon kommer att gruva på hämnd och nu kom den för då la hon på  i örat på honom som "hämnd". Tycker det är omoget och vad hjälper det MIG om folk håller på med hämndaktioner?

Det är lögner, tjat om prylar, hot mot min make, påhittade ideer som inte ens är verklighetsförankrade,  och nu sist så var det intrång och för mig är det en ren kränkning och det var den som blev droppen!


Det var kvinnans make som trängde sig in i mitt hem när jag var borta!
Personen påstod att han hade sms-kontakt med mig trots att hans nummer är blockerat.

Han for in och kollade i alla rum efter mig för han ansåg sig vilja se mig i ögonen om mina ögon var gula för han "kunde allt om levercancer". Han hånade min make som såg trött ut (inte så konstigt om man har en fru som snart ska gå bort) och massa andra oförskämdheter!
VAD hjälper det MIG att någon beter sig här illa? Absolut ingenting mer än att det tar energi från mig och visar att personen vill mig illa och se mig död!

Så när kvinnan idag kom hem till mig så sa jag som det var! Jag var lugn när jag sa det även om det inte var roligt att säga det! För jag vill ingen illa men detta fungerar inte! Jag orkar inte!!!

Jag behöver min lilla energi till mig själv, min make och framförallt mina barn. Även till goa släktingar och goa vänner såklart!  

Hade mycket väl kunnat tänka mig att ha lite kontakt med enbart kvinnan men hon är tyvärr så präglad i hur hon ska leva av sin make så det går inte.
Det blir bara tråkigheter av det!
Jag vill inte ha fler kränkningar och intrång eller annat "skit" runt mig!

Mitt beslut togs helt efter intrånget i mitt hem!!! Mina söner tog sina beslut för längesedan och jag beundrar dem för att stå stabilt i sina beslut!

Nu hoppas jag att dessa 2 personer kan acceptera detta och att de är nöjda med vad de uppnått!!

 

#intrångimitthem

#energi

#bråkkanjagvarautan

 
 
Annie

Annie

9 december 2016 10:45

Åh ..Du ska veta att DU är en sån kämpe i mina ögon!
Du är verkligen en förebild för mig<3

Åh nej .. vad ledsamt att läsa<3
Och jag håller helt med dig såklart :)

Men vad är det för människa som håller på så? blir helt stum och arg .. var är empatin ..:/

Du gjorde helt rätt! :)

Massa styrkekramar**

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

cija

9 december 2016 18:05

Va snäll du är som känner så! Jo man kan undra vad de uppnår med sitt beteende! Absolut ingenting i mina ögon! Jag skulle aldrig bete mig så mot mina barn! Kram

 
deninrekampen

deninrekampen

9 december 2016 17:32

Du har så rätt, du ska lägga din energi på DIG och dina nära. Sänder massa kärlek till dig!! Kram!

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

cija

9 december 2016 18:07

Ja nu ska jag äntligen få lov att göra det....ja om de inte ruvar på nåt nytt :( Kram

 
Ingen bild

Norsk kvinna

9 december 2016 18:03

Vet hur vi i Norge säger hejdå o de va ja väldigt knas över ibörjan men nu har ja vant mig :D Men att lägga ner energi på att hämnas är för mig så oförstående så jag fattar inte ens att nån kan få sånt för sig! O att tränga sig in i någons hem! Va fan får de ut av det??? Många kramar

cija

9 december 2016 18:29

Jo, minns hur jag stod kvar o glodde på luren när de sa "ha de" och la på hahaha! Är för mig också helt oförstående att man gör som de gör! Önskar bara jag hade haft deras energi för då hade jag lagt den på BRA saker som att glädja människor och finnas för människor. Kram

 
Ingen bild

Hannisen

9 december 2016 18:25

Du är dödssjuk och det finns folkk som lägger energi på att bråka! SJUUUKT!!!! Många kramar till dig o bra att du satt ner foten. Kram

cija

9 december 2016 19:02

Jo jag önksar jag med haft den energin men då hade jag lagt det på bra saker, inte elaka saker! Kram

 
Ingen bild

Anna

9 december 2016 19:01

Nu vet jag bakgrunden och jag kan säga att du daltat för länge med dessa personer och inte fått ett dugg i retur mer än stress! :(
Jag blir bara så arg!!!! Så onödigt som dom håller på. Bra du får stöd av läkare och syrror osv i detta! Kram

cija

11 december 2016 20:51

Jo, får bra stöd hos personal men även släkt o vänner och familj att jag genomfört detta. Vi pratar mer sen i telefon. Kram

 
Ingen bild

Yvonne

9 december 2016 19:11

Fina Cia!
Beundrar dej som har styrkan och modet att dela med dej!
Hoppas att du nu är fri dessa otrevliga människor och får ha det lugnt och bra med de människor som du älskar mest.
StyrkeKramar till dej och din familj...
Yvonne

cija

11 december 2016 20:53

Jo jag hoppas verkligen med att jag får ha energi till dem som älskar mig, accepterar mig och inte lurar mig eller vill mig illa! Vill ha lugn och ro runt mig! Kramar

 
Gröngöling2

Gröngöling2

10 december 2016 08:29

Jag har själv märkt vid sjukdom att alla inte kan hantera det bra, att man kan känna sig påhoppad, och då var det jättebra att du och din familj kan sätta en gräns, för din skull först och främst.
Nu är det du och dina barn och din man som gäller.
En väldigt stor kram och många goda tankar till dig <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

11 december 2016 20:58

Just denna gränsen ville barnen jag skulle satt för typ 26 år sedan! Och kanske egentligen redan för 40 år sedan! Tyvärr! Men nu är det nödläge och jag måste dra i bromsen och lägga energi rätt. Och jag mår bra i själen när jag omger mig med glada människor som inte vill mig illa. Kramar

 
Ingen bild

Lasse

11 december 2016 16:20

Tänk att det ens finns folk som tycker om att bete sig så illa mot andra människor. Låter som att de är litta störda i mina öron! Ingennormal person beter sig så mot en som är sjuk! Bra du tog ett bra beslut!! Kramarom

cija

11 december 2016 21:00

Tack och kram

 
deninrekampen

deninrekampen

13 december 2016 15:57

Vill önska dig en fin lucia dag! Kram!! <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

cija

21 december 2016 16:32

Tack så mycket! Kram

 
Ingen bild

Ullis

15 december 2016 22:00

Bra gjort, du behöver din kraft och energi till sådant som är bra för dig. Kramar till dig.

cija

21 december 2016 16:32

Ja det behöver jag verkligen. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Av cija - 5 november 2016 16:05

Det är nu 4 dagar sedan jag fick jag behandling. Den första som var intravenös med denna sorten.Visade sig att mina leverprover blir bara sämre och nu var även provet för gallgången sämre.Det blev bestämt att det skulle utredas med ultraljud för att ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards