Alla inlägg under december 2014

Av cija - 31 december 2014 12:38

Vill börja med att önska alla ett GOTT NYTT ÅR!

 
  

Japp, nu ska jag fira mitt första nyår med bara ett bröst. Har dock firat nyår med maken förut men detta blir första gången med ett bröst.
Känns lite mysko om allt som hänt detta året. Måtte de inte bli sämre nästa år för då blir det min död   
Och det känns ändå som något bra att jag får fira nyår med tanke på att jag hade varit död idag om jag inte gått på den där mammografin som jag blev kallad till att gå på!

Men just nu ser jag fram emot en lugn nyår. Vi kommer inte att vara på en fest....,mycket pga så många är genomförkylda nuförtiden och jag bör inte dra på mig något sådant. Blir jag sjuk o får feber kan det bli så att de inte kan stråla mig och jag vill ha den biten över nu i kommande vecka.


Jag har iaf köpt mig en klänning på MQ. Får väl ta på mig protesbh och protesen så den faller bättre och blir så "sned"   . Tjejen på bilden är dock inte jag ....


 



Av cija - 29 december 2014 16:37

Tog mig till Botaniska trädgården idag. Inte mycket att se utomhus då allt gått i ide såklart :)

Men jag var inne i växthuset. Denna gången hade jag lite mer tid att titta runt. Väldigt fint där måste jag medge.


     

Av cija - 28 december 2014 18:48

Min väninna kom hit imorse o vi gick till strålningen ihop.

Sen fick jag lov att säga vad vi skulle göra så jag valde att vi kunde åka till Nova.


Men huuuuu.....där var ju folk överallt....kanske inte så grymt många men mycket ljud...överallt....blev aningen yr så vi det var bra hon var med så jag hade någon att hålla i handen för till slut visste jag inte vilket håll vi skulle gå och hade gått   så hon fick vara min kompass :)
Bra med en kompasskompis när man är vilse i pannkakan på ett shoppingcenter :D

Köpte iaf en plyschklädsel!
Ja inte till bilen utan till mig och min kropp    
Blev en jacka i rosa.....plysch.....hahaha....jag är nog knäpp för det kändes som jag for tillbaka till 70-talet när alla hade sådana. Dock var de då bruna och vinröda osv...

Nu är det glada 80-tals pastellfärger och jag känner mig lite som en maräng i min men den är väldigt skön att ha på sig!

Shoppade en klänning med och sen var jag o testade olika diadem. Men jag tycker inte att diadem var nåt för min del trots att jag börjat få lite hår på skallen


 


Av cija - 28 december 2014 17:15

Inte nog med att naglarna på stortårna börjar lämna min kropp.

Nu börjar även tummarnas naglar så smått att bereda sig på att smita ifrån mig  

Detta är en biverkning efter man har fått den sortens cellgifter som jag fick!
Man tror att alla biverkningar ska försvinna i ett nafs men nehepp, så är det inte! De hänger kvar.....tyvärr!


Först blir naglarna vita har jag förstått.....
Stortånaglarna har blivit ännu mera vita..... :(


 

Av cija - 28 december 2014 17:00

 

Eftersom mitt hjärta tillfaller Australien vad gäller länder så ger jag er denna bilden:

 

 

Av cija - 28 december 2014 16:26

Kom hem från sjukhuset dagen innan julafton.

Då var det fullt ös, skinka i ugnen, klappar som skulle fram, blommor att vattna, tvätt o tvätta mat plockas upp ur frysen....puh!

Fast det gick rätt fort måste jag medge   


På julafton firade vi med att ha det lugnt o skönt o sitta under korkeken o lukta på blommorna!
Eftersom 2 av mina söner jobbade den dagen så beslutade vi oss för att ha "vår" julafton på juldagen.

Men vi som inte jobbade åt lutfisk på julafton......japp, jag gillar verkligen lutfisk :)

På juldagen, dvs vår julafton, så kom de äldsta sönerna hem. Vi åt julbord, öppnade julklappar och spelade spel!
Hade en riktigt trevlig julafton.....
och inte att glömma....vi spelade även julklappsspelet.....första gången för vår student att prova på det! :)

Många goa skratt....och det är det viktigaste känner jag! Glädje behöver vi alla  


Vår förra utbytesstudent kommer ifrån Thailand och vi har förstått och fått veta att det där med att göra V-tecknet med fingrarna gör de i princip på alla foto så vi beslöt oss för att ställa upp på detta och skicka foto till henne i Thailand.   

Och sen fick jag alla ungdomar att sätta sig ner framför granen men jag vet inte om jag lyckades få så bra bild så att jag satsar på att förstora den....hahaha.....men kul var det :)


   

Av cija - 22 december 2014 19:10

Har idag haft en hektisk dag.

Först med min väninna till ett läkarbesök, sen fick jag besök av 2 andra väninnor.

Första väninnan slöt upp senare så vi alla åt lunch ihop.


Sen iväg till mitt ultraljud av halsen. Visade sig att det troligen är ett kärl som är lite svullet. Ok, inget värre då alltså och det känns ju skönt. Bara inte kärlet får för sig att spricka men det ska det nog inte få.


Efter detta var det strålning igen. Är väldigt röd vid nyckelbenet nu så jag fick ett förband att ha där.


Ringde sjukhuset i Kristianstad på förmiddagen idag om mitt kvarvarande bröst. Har fortfarande ont och mer har det tillkommit. Men den ssk tyckte att "det är så många som är rädda", "det är så många som har olika smärtor"
Jaha????
Jag sa att jag kan söka i Lund om dom tycker det är jobbigt men se ååååånej jag var ju välkommen till dom.

Men jag ska ju på återbesök till onkologen 4-6 veckor efter strålningen är slut...kunde jag inte ta det med dom?
Jaha? Så jag ska vänta till mitten av mars då?

Nja, jag kunde ju få ringa dom igen i januari om det fortfarande var samma problem....de hade tider! Men jag kunde tydligen inte få någon av henne för jag skulle helst vänta....tills jag dör eller nåt!!!!
Nej minsann tänkte jag. Jag vill ha det RIKTIGT kollat!! Inga halvmessyrer. Inget ultraljud där de bara tar o kollar ett område på 10 cm....utan hela bröstet o upp i armhålan där jag också har ont!


Så nu fick  jag tid till en läkare här i Lund....imorgon!
Tack för detta säger jag till den ssk som trollade med benen ihop med läkaren. Jag kastade mig på telefon och bokade om min taxi till imorgon för absolut att jag tog tiden jag fick!!!!

Jag o min väninnan knatade runt till alla ställen vi skulle på genom att traska i kulvertarna. För i Lund finns det bara regn och oväder utomhus.


 


Dagens selfie på två tomtar i en kulvert :)


Av cija - 21 december 2014 19:11

Hade besök idag av min ena kusin o jag fick julklapp.....så nu mumsas det   


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards