Alla inlägg under december 2015

Av cija - 31 december 2015 12:47

Vill här presentera mitt barnbarn.
Mitt håriga barnbarn.  

Min ena son kom hem med detta håriga barn en dag då han bodde hos sin pappa.
Då mamma redan har en katt så gick det inte att ha den där. Sonen frågade mig vad jag trodde hans pappa skulle säga. Jag sa att han kommer inte att bli glad men jag visste också inom mig att hans pappa kommer att fästa sig vid denna katten efter ett tag, att han behövde ett husdjur och jag var också medveten om att sonen förr eller senare skulle tröttna. Barnens pappa är uppväxt med djur så han är inte rädd för att ta hand om dem.

Och så kom den där dagen då mitt håriga barnbarn behövde kastreras och i samma veva flyttade sonen till eget bo. Då var han inte längre så intresserad av denna lilla lurviga varelse men då hade sonens pappa redan tagit den lille under sina vingar så han skulle bo kvar hos honom!

Han växte, åt, blev större och större.
Han blev vaccinerad och kontrollerad hos sin doktor som heter Veterinär.

Jag hälsar på honom emellanåt. Då ska han lukta på mig, ner i min väska om han får tillfälle, kolla in alla påsar jag kan ha med mig.
Han är inte så jätteglad när man bär honom för då spretar hans klor åt alla håll och kanter och ser smärre panikslagen ut.
Min katt hemma är som en ragdoll och man kan i princip ha honom som halsduk. Mitt håriga barnbarn påminner mer om en tegelsten när man lyfter upp honom.

Han har full fart och rör man lite på tårna så kan det hända att han måste kolla tårna på en...med hjälp av sina tänder! Smiter iväg när han kan och en gång for han upp på taket vid skorstenen!!!  Jisses :O
Han har fått ett namn som jag inte tror någon annan har döpt sitt barnbarn till.  
Han heter rätt och slätt Katten!

När jag kom på besök senast för att kela med honomm en runda så blev han förtjust i min jacka och la sig där!  

Så fjompig man kan bli med katter.....men ack vad jag gillar dem  


   


#katter

#mitthårigabarnbarn

#katterärunderbara

Av cija - 31 december 2015 12:32

Ja nu önskas det gott nytt år åt alla håll och kanter!
För min del har ju 2015 varit ett väldigt slitigt år med cancerbehandlingar.
Jag hoppas såklart att detta nya år inte ska behöva innehålla några sådana behandlingar!


Som alla andra så önskar jag såklart nära och kära ett bra nytt år!
Och för att inte glömma någon av er som läser min blogg så skickar jag ett gott-nytt-år-kort här!   


 

#GOTTNYTTÅR
  

Av cija - 30 december 2015 20:24

Gissa om jag blev glatt överraskad i julas av mina "gamla" utbytesstudenter.

Jag hade skickat väg julklapp till var och en av dem och helt plötsligt fick jag julklapp av dem.
Ja inte bara jag för det var såklart till hela familjen.


Det som var så spännande var att få plocka upp saker som vi inte brukar ha i Sverige.

Estländska pepparkakor, godis, halvaa, bricka m.m från Estland. Underlägg till bordet, scarfs, Pretz m.m från Thailand. Te, julkakor, godis, duk m.m från Tyskland!
Och fina julkort där det är så fint skrivit så det gick rakt in i hjärtat på mig.
Oj vad jag saknar dem allihop!


Jag är så glad att jag fått äran att lära känna dessa studenter. De är otroligt duktiga och fina personer! Ännu mer glad är jag för att mann behåller kontakten  och får följa dem på deras väg i livet.....om än på lite avstånd!

Nu i januari kommer vår nästa student. Blir ifrån Australien denna gången.


 


#YFU

#utbytesstudenter

#Estland

#Tyskland

#Thailand

#Australien

#Kakor

#Godis



Av cija - 30 december 2015 14:23

Nu har jag shoppat en kräm på Body Shop.

Det är för mina fötter som är vansinnigt torra och riviga som de blir när de är torra.


Sökte en bra kräm och var inne i denna butiken, fick ett prov i en miniburk som de gav mig och som jag nu hade testat att ta varje kväll ett par veckor.

 

Faktiskt blev det över förväntan. Fötterna är nu mycket mjukare, krämen är tjock och eftersom jag är extremt torr så lägger sig inte krämen som en hinna utan den gör gott för mina fötter.

Vet att jag är så här torr i huden för medicinerna jag äter p.g.a cancern jag fick.


Köpte burken som heter Hemp Foot Protector när jag var i affären igen.

Kostade 130 kr. Men det får den ju vara värd. Märkte ju på den lilla skvätten jag fick med mig att det är en dryg kräm.  


Men ni som tänker ni ska ha en kräm som luktar gott ska inte välja denna. När jag först luktade på den så tänkte jag "gammalt hö???"  
Dock sitter inte den lukten i så mycket när du väl smort ut den men när man luktar på krämen så far tankarna på gammalt hö fram med full fart!


Kom hem och nyfiken som jag är så måste jag kolla ingredienserna så jag kikade in på deras sida och började läsa.....

Tvärnit när jag läste ordet Cannabis!!! Kunde inte läsa mer....såg bara ordet c-a-n-n-a-b-i-s.

CANNABIS???!! Varför hade jag inte kollat detta innan.

Sonens kommentar var "men mamma, du ser väl bladen på burkens lock"

Bladen??? På burken?? Jo nu såg jag plantan. VAD är det jag har köpt egentligen????

Ska mina fötter gå runt insmetade med cannabis tänkte jag?! Blir fötterna höga då tro?????  
Vet att det har varit mycket snack om att viss cannabis ska vara läkande men nu gällde det mina fötter.


När jag hämtat mig från ordet Cannabis läste jag vidare....Cannabis Sativa Seed Oil....aha, inte cannabis på det viset som jag tänkte först!

Det kändes betydligt lugnare när jag läst på om hampafröolja. Jag kommer inte att bli drogad och mina fötter kommer inte att drogas heller.   


 


#cannabis

#fuckcancer

#CannabisSativaSeedOil

#slutmedtorrafötter




Av cija - 28 december 2015 21:21

Idag var jag och fick fotvård på Kramgoa fötter i Lomma
Har ju aldrig tänkt att jag skulle hålla i vad gäller fotvård. Men faktum är att det är rätt trevligt att få det, att prata bort en stund med hon som pysslar om mina fötter.


Jag behöver det fortfarande för skadorna på fötter, tår och tånaglar sedan jag fick cellgift p.g.a bröstcancern. Men jag har också upptäckt att det är väldigt trevligt att få det.

Naglen där jag har bryggan på har växt ut en bit och snart kommer bryggan på nageln att ramla bort.
I mitt inlägg kan du se hur bryggan såg ut när den sattes på nageln:
http://cija.bloggplatsen.se/2015/09/25/11186382-fotvardsbehandling-med-brygga-ar-du-kanslig-sa-kika-inte/


Köpte ett par sulor som ska underlätta för både min hållning och även för hälsporre som jag har under båda hälarna.

Kostade visserligen en del men det var en stor skillnad för mina fötter att ha dem i skorna än med de sulor som var där innan så det kan vara värt det. Ska använda dem så mycket som möjligt nu ett tag framåt för OM de inte skulle fungera så får man pengarna tillbaka.
Men jag hoppas att det ska vara väl använda pengar istället  

 

Nageln på andra stortån vet vi inte med säkerhet än om den kommer att bli fin. Mest troligen inte för just nu blir den hellre tjockare än längre och fin.   


   


#fotvård

#kramgoafötteriLomma

#fuckcancer

#skadadenaglareftercytostatika

Av cija - 28 december 2015 21:04

Min ena son fick detta i en av sina julklappar.


Nu är jag fundersam hur detta ska bli med tanke på att vi har EN toalett i huset, snart är 4 personer här (och en katt) och så ska en av oss då sitta på toaletten och spela golf!?  
Det finns även en skylt att hänga på toalettdörrens utsida "Do Not Disturb"

Undra vad Tomten tänkte på när ha gav denna julklapp????



 
  

#golfpåtoalett

#julklapp

Av cija - 27 december 2015 16:15

Jag brukar aldrig gå på rean direkt när den börjar.
Brukar alltid vänta och vänta och det brukar sluta med att där är det knappt något kvar att handla  
Billigt och bra på ett vis men nu tänkte jag att nu gör jag omvänt istället!!

Så i helgen for jag med en kompis och shoppade. Jag visste på ett ungefär vad jag ville ha. Har ju ökat i vikt och kroppen har ändrat sig både efter operation men också för viktökningen. Är medveten om att det kommer att bli enormt svårt att gå ner i vikt då medicinen ger mig viktökningen.
Men kommer att göra ett försök nästa år.

Men nu behövde jag lite kläder som passar och som är lite vintriga.

 

Vissa affärer uteslöt jag direkt då där var tokigt mycket folk.


Var inne på Body Shop och handlade lite där. Sen blev det en pälsväst. Självklart i fuskpäls men ack så mjuk och skön den är.  

 

 

Så underbart mjuk och go.


 

Blus med tillhörande linne under.


Tröja inklusive en kofta.


   

Ser kanske inte så fin ut på bilden men den är superskön att ha på sig.


 

Gillar detaljerna i tröjan


 
Blev ett par såna här toppar också så nu kan jag ta undan de andra som är för urringade och för små   


#handlatpårea

#casselsikristianstad

#cassels

#fuskpäls

#pälsväst

#utflyktattshoppa

#fuckcancer

#bröstcancer

Av cija - 27 december 2015 15:44

Så blev det ett biobesök i jul också.

Vi valde filmen

"En man som heter Ove"


Vad ska man säga om den? Jag tycker att Rolf Lassgård är en bra skådespelare.


Filmen var både tokig men också väldigt ledsam. Finns ju en bakgrund till varför det blivit som det blivit för honom.

Helt klart sevärd. Berättar inte mer utan säger: Gå på bio och se den   


 

Redo för bio!

 

#enmansomheterove

#biobesök

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards