Direktlänk till inlägg 12 oktober 2016

INFEKTION (känsliga tittare varnas)

Av cija - 12 oktober 2016 07:15


Nu hade barnen kommit hit, den hysteriskt skrikande grannen som aldrig lärt sig stänga munnen hade flyttat och vädret fortsatte vara fint!
Märkte också att jag blev bättre i mina slemhinnor och behövde inte alla de preparat jag behöver när jag är i Sverige.
Min huvudvärk släppte och jag började slappna av och uppskatta att vara här.  

Enda kruxet var ett finger hos mig som strulade.
Flera naglar ska lämna mina fingrar och tår men just denna fingertopp bara växte och växte.
Dunkade i den!  

Spände i den och den lyfte sig inte som de andra gjort.  


Och en dag på stranden pillade jag lite uppe på nageln och då bara vällde det helt plötsligt ur var som kom fram under nageln. Men så äckligt...och på mig!!!! Om det är en patient kan jag hantera det men nu var det på mig!!!
Och lukten!!!!! Luktade ju ruttet!!! Kände igen lukten från när jag träffat patienter som haft infekterade sår som man varit med och fixat omläggningar till. Men nu var det mitt finger det gällde  

Då började jakten på en läkare.
Pratade med en sköterska på en privat klinik som hade en läkare som kunde rycka ut akut sådär sent en söndagkväll.
Men med tanke på att jag inte har lymfkörtlar i armhålan på den sidan så var risken för blodförgiftning också stor.

Och jag var småfebrig men vet att jag kan bli det av cyton med men hon ville inte ta några risker.
Kom till läkaren och han konstaterade snabbt en rejäl infektion/inflammation.
Jag hade själv tryckt ut massor av var (äckligt) och man kunde se små hålor in under naglen där varet kommit ut. Jag var alldeles för smärtpåverkad så han ville inte gå in med nål och tömma än.
Fick antibiotika och ett recept att hämta ut mer på apoteket dagen efter.
Och så skulle jag komma tillbaka dagen efter vilket jag gjorde och sköterskan la om det. Och så infördes badförbud för min del!  

Så nu kunde inte jag slänga mig i vågorna längre.   

Daglig omläggning och gärna flera gånger om dagen.
Jo, det behövdes verkligen med tanke på lukten.    


Äldsta sonen och jag fixade detta med omläggningar ihop.

Ska tillbaka till kliniken på torsdag och då ska sköterskan titta på det och se om det behövs tömmas.

Men idag lyfte jag på nageln och varken jag eller sonen kan se att där är mera var nu.
Så jag hoppas det ska läka nu utan att någon läkare ska sticka in en nål och behöva tömma ut varet.

Svullen fingertopp och det dunkade rejält i den.


   

Det gula på sidan innehåller var. Där nageln ser gul ut fanns det mycket var under  


 
Så här ser det ut idag.  Vi ser inget var där.
Ser du att lillfingernageln är mörk så är det för att även den ska ramla av med tiden.
 

Pillrena som förhoppningsvis ska slå bort infektionen.


#Infektion

#pulseradeutvar

#långfinger

#fuckcancer




 
 
Gröngöling2

Gröngöling2

12 oktober 2016 13:05

Usch och blä! Kan rekommendera kolloidalt silver mot infektionen, att badda på såret och att själv dricka av. Kan kombineras med antibiotika.
Ändå så roligt att du kom i väg. Så klart är det som det är i alla fall, det förstår jag. Men lite värme, och att umgås lugnt och utan krav med familjen så mycket du kan, det kan väl inte vara fel. Tycker du har helt gudomligt gulliga söner som hjälper dig med mycket.
Skönt med kärlek runtom sig <3
Hoppas fingret läker fort och att du har det så bra som möjligt där i södern (här är ju vädret inte riktigt 30 grader i skuggan ...)
Kram på dig <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

15 oktober 2016 10:55

Har igen aning om hur man får tag på sånt silver i Spanien ens :O Sönerna är supergulliga och fy vad jag fick hemlängtan när de åkt. Hörde att ni fått riktigt höstväder i Sverige! Kram

 
deninrekampen

deninrekampen

12 oktober 2016 14:22

Får se hur det blir med apodosen då, lär märka om dem bytt ut ett av läkemedlet, andra har dem bytt innan och det har gått bra, men en av dem har dem aldrig bytt faktiskt, inte ens frågat..

Stackare med nageln :( Men skönt med en resa, du kan väl bada fötterna iaf? :)

Sänder dig en styrke kram!! <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

cija

15 oktober 2016 10:59

Ja du lär märka om du reagerar. Jo jag badade fötter...benenoch till slut var jag ute och doppade mig med armen i högläge. Dock fick jag avstå från att kasta mig i vågorna. Kram

 
Ingen bild

Ullis

12 oktober 2016 15:49

Det var ett riktigt äventyr med nageln men det verkar bli bättre med antibiotikan. Hoppas du kan njuta av värme och du kan väl doppa fötterna i alla fall.

cija

15 oktober 2016 10:57

Jadå nu verkar det ha läkt. MIn fasa var att de skulle behöva gå in under nageln och dra bort varet. Men jag hade tydligen lyckats pressa ut närapå allt och det lilla som var kvar verkar antibiotikan tagit död på. Jadå, jag gick bara fötter och jag fortsatte längre ut med armen i högläge...vad gör man inte för att få doppa sig?! Envis som man är ;)

 
Yvonne

Yvonne

13 oktober 2016 13:44

Fy för tusan! Det måste ha gjort hemskt ont! Hoppas det lugnar ner sig nu. Kram

http://yvonnedennismatte.blogg.se

cija

15 oktober 2016 10:59

Jo det gjorde väldigt ont! Men nu verkar antibiotikan tagit död på det sista av infektionen. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards