Alla inlägg den 27 oktober 2016

Av cija - 27 oktober 2016 13:12

Nu har det gått en dryg vecka sedan jag tog mina första cytostatika vid namn Navelbine.
Och andra omgången tabletter tog jag igår.

I förrgår var jag på sjukhuset i Kristianstad och träffade läkaren. Min yngsta son och make var med mig.
Bra med flera öron och minnen!

2 second opinion ska gå iväg.  Ny röntgen ska göras i mitten av januari. Ska övergå till intavenös cytostatika.
Men den dagen blev det försent för apoteket att hinna blanda cytostatikan så jag fick ta tabletter istället.

Har haft ett illamående sen sist men det är inte i närheten av det jag hade med cytostatikan vid namn FEC100.
Detta illamående klarar jag hyffsat med hjälp av antimåillapiller. Men jag hade såklart hellre velat vara utan illamåendet helt.

Har fått mindre matlust och blivit hård i magen.
Lite domningar under fotsulorna.

Vikten börjar dala neråt och det är inget jag suktar efter för jag behöver lite "hull"!

Fryser väldigt mycket och har lite värmevallningar emellanåt.

Är väldigt trött och det tär mycket för jag orkar inte mycket.
Men annars inga andra biverkningar.

Naglarna är redan förstörda av den förra cytostatikan och de är fortfarande på väg att ramla men det tar tid för dem att lossna. Länge tid än man tror de borde ta.

Ett levervärde är för högt.   Så nu måste det följas upp varje vecka.
Jag var såklart inne och läste om det värdet och vad det betyder.
Kunde direkt utesluta alkoholmissbruk direkt eftersom jag inte dricker alkohol. Men där stod även att paracetamol i sällsynta fall kan ge högre värde. Det stod också att cytostatikan i sällsynta fall kan ge högra levervärden av den sorten. Så nu hoppas jag att jag är "sällsynt" och att det beror på något av detta och inte att levern redan är på väg att lägga av.
Så jag ska prova att vara helt utan paracetamol nu.
Men tyvärr tvivlar jag på att det är det för då borde det visat sig innan.

Så hoppet går till att det är cytostatikan.
Ett annat levervärde hoppar upp och ner. Ibland bra, ibland dåligt och så bra igen.

Har fått ont i hjärtat så det togs EKG på mig men det var mina "vanliga" problem så jag får kanske tilfälligt höja dosen på den medicinen jag har för det.
Viktigaste var att det inte var hjärtinfarkt!

Vi var alla 3 rätt slutkörda efter läkarbesöket.  

Ser inte ut att vara så mycket att göra med mig nu mer än prova olika cytostatikor.
Utsikterna är inte så ljusa!  
Ibland är jag enormt ledsen men jag försöker ta dag för dag och framförallt träffa folk så mycket jag kan. De som vill träffa mig då alltså!  

Igår var det avtackning för en arbetskamrat. Jag var i valet och kvalet om jag skulle orka men jag tog ett ryck. Ångrar det verkligen inte. Hade väldigt kul, många skratt och glada människor!  
Saknar jobbet oerhört mycket!



 

 


#kramkalas

#arbetskamrater

#saknarjobbet

#metastaser

#dödennärmarsig


Av cija - 27 oktober 2016 13:04

Första gången jag såg flamingos i det fria var det i Spanien.

Men när jag skulle fotografera den ena började den skrika till de andra och varna dem för fotografen! Hmm.....  
Hmm.....det var inte så shysst av den!   Fick ju ta bilderna snabbt så de inte hann iväg  


 

Här är skvallerbyttan i egen hög person  



 

Några fler flamingos! Riktigt vackra!



#spanien

#flamingos

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards