Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av cija - 2 oktober 2016 21:17

Har fått besked på min CT.
Var inte det roligaste beskedet att få.  
Läkaren lät så dämpad så jag tänkte först att jag redan är död!
Är det jätteilla, frågade jag!
Ja, det är väldigt illa svarade han med sin lugna stämma.
Det var som om jag slungades ut ur min egen kropp när han sa den meningen!  
Jag finns inte!

Det är inte mig det handlar om!

Detta är en film....eller nåt!

Tankar for som pilar genom skallen på mig inom loppet av 2 sekunder!
Ser ut som att min kropp har blivit immun mot denna cytostatika.  
På väldigt kort tid har min stora metastas nu växt ett par cm och det har dessutom tillkommit en som redan hunnit växa till sig.   


En liten del av mig försökte famla efter en tacksamhet...och det enda jag kom på var att jag
blev tacksam att min CT gjordes innan utsatt tid.
För annars hade det gått 3 veckor till med denna cytostatika som
är verkningslös och då hade det hunnit växa ännu mer!

Fast detta är mer än tillräckligt illa....metastaserna är oerhört snabba och aggressiva :(

Jag blir bara så ledsen.   
Jag har alltså gått igenom och går igenom dessa biverkningar helt i onödan.
Vad händer då nu?  
Jo, jag ska ha en annan sorts cytostatika.
Så den behöver jag få tag på inne på Apoteket då jag ska ha den i kapslar eftersom jag inte är hemma när första dosen ska tas!
Då började nästa problem.  
I Sverige är det numera svårt att kunna få medicin på Apoteken. Där kan man mest bara köpa smink och ansiktskrämer.  

Detta var inget undantag och medicinen fanns såklart inte där.
-"Går den att beställa då", undrade jag!
-"Jadå", sa apotekaren (hon berättade också att hon bara ryckte in och var egentligen pensionär), "men har andra apotek beställt innan vi så får de sina först och
det är inte säkert att vi får dessa då!"
-"Va? Men kan man inte ta reda på det innan? Jag behöver ju medicinen!"
-"Det märker vi när beställningen kommer!"
-"Är jag i ett U-land eller??" Jag kände att paniken började krypa i mig!

Då ryckte den andre apotekaren in och ringde för att kolla och där fanns åtskilliga tabletter av den sortens cytostatika jag ska ha så det var inga problem.

-"Puh", tänkte jag.
Beställningen gjordes och så sa jag när jag reste mig:
-"Då är det säkert den är här på tisdag"
-"Nej", svarade apotekaren!
-"Men du sa ju nyss att den ska vara här på tisdag."
-"Ja, men de kan krocka på vägen", svarade hon mig!

Då blev jag riktigt paff och jag blev också irriterad! Vad är det för svar????
Det hela slutade med att hon fick be om ursäkt!!
Nu är det bara att hålla tummarna att denna cytostatikan hjälper och såklart att inte  leveransen ska köra och...krocka....!

Har så ont i kroppen! Och naglarna är på väg att lossna, får väl vara glad om ett par stycken håller sig kvar.

 


#cytostatikatoginte
#metastaserväxer
#fuckcancer

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards