Direktlänk till inlägg 21 oktober 2016

NAVELBINE + SKRIK

Av cija - 21 oktober 2016 15:15

Så kom dagen när jag skulle ta min nya cytostatika.  
Kan ju verkligen säga att pillrena var stora!

Så stora så jag började undra om det inte var stolpiller de skrivit ut till mig!!

Var rädd den skulle vara jobbig att svälja då jag har svalgpares och man får inte heller skada höljet så jag vågade knappt hålla i den ens då mina naglar är hemska och en reva på kapseln så hade den inte kunnat användas.
Men det gick bra att ta den.  

Tänkte att nu tar det väl 3 dagar innan jag får biverkningar. Så fel jag hade! Det tog bara några timmar och så satt jag där och ville bara spy! 

Efter ett dygn av illamående och nedstämdhet så längtade jag hem och ville bara hem i min egen säng.
Vi beslutade oss för att boka om vår hemresa.
Kostade lite extra men det fick det göra.

Så vi åkte hem 4,5 dagar innan vi skulle. Den dagen vi åkte kom det mycket sämre väder så det kändes ju lite extra bra bara det!  

På flyget hem igår satt vi bredvid en styck övertrött bebis.

Inte precis vad man drömt om när man steg på planet.

Ni vet en såndär liten bebis som inte skriker "baraföratt" som vissa äldre ungar kan göra!

Han var 4 månader men så stor att man trodde han var 6 månader. Dock hade han röstresurser som 10 bebisar ihop!   
In med öronproppar lite här och var såg jag (även jag) så dämpade det ljudet lite.
Det var ju baby-skrik.....inte tjuriga barnvrål!

Mamman kämpade verkligen med honom och bara det gjorde att man inte ens blev irriterad (värsta är ju lata föräldrar som inte gör nåt åt sina vrålande ungar).

När mamman skulle hämta mat fick jaaaaag fick hålla honom! JAG!!!  


Men så lycklig leende en styck liten pojke blev när jag ställde mig upp med honom och han såg alla människor på planet där alla av någon mystisk orsak kände till honom också!    
För att inte tala om hans förälskelse i mina glasögon! Finns det något finare än dem sa hans ögon😂

Sen var han go och glad och när vi landade.....då sov Tage gott


 



#spanien

#granalacant
#alicante

#navelbine

#cytostatika

#skrikandebebis

#flygplan

#illamående


 
 
Ingen bild

Anna-Karin

21 oktober 2016 16:58

Största pillan jag sett :O Hoppas du inte får för mycket o hemska biverkningar! Kram

cija

21 oktober 2016 17:12

Än så länge går det att ha dem jag har av denna cyton. Men prövningen kommer efter andra dosen.

 
Gröngöling2

Gröngöling2

25 oktober 2016 09:52

Skönt ändå att vara hemma!
Stor kram <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

25 oktober 2016 19:01

Ja det är det! Ska försöka ta mig tid och ork att skriva i bloggen imorgon. Varit fullt upp här. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards