Alla inlägg den 14 januari 2015

Av cija - 14 januari 2015 11:50

Har ingen koll på vad man "får" säga nuförtiden om detta folkslag och ärligt så struntar jag i vilket MEN igår på Lunds sjukhus så skulle jag o min vännina fika i foajen efter jag varit på läkarbesök och detta kunde vi GLÖMMA!!

Hela foajen var fullsmockat av detta folk. Antar någon släkting till dem skulle avlida och alla måste nog vara på plats då för att få ärva om jag fattade det hela rätt.


Att de var där var en men VARFÖR måste de  BADA i rakvatten och parfymer????????? Kan de inte bara duscha och ha lite deo iställlet?????

Det gick bara inte att vara där....  ...utan att få andnöd!

Jag o min väninna valde att gå ut istället en stund innan vi sa hejdå till varandra.

Men vad var där då???

Jo där var stora skyltar som visade tydligt med bilder att det var RÖKFÖRBUD utanför entrén!!!

Detta betyder såklart att det måste stå ett 20-tal av detta folk där och...ja just det...RÖKA!!!!!

Trodde jag skulle storkna.....!  

Vi bad dem att gärna gå undan till stället man får röka på då det finns folk som inte tål rök och att detta är ett sjukhus!

2 av kvinnorna gick iväg men inte de yngre männen utan de talade om för oss hur dumma i skallen vi var och att vi var rasister!!


Är jag förvånad över att få vara rasist o dum i skallen för att jag tänker på de som inte tål rök och att det är ett rökfritt område????
Nej det är jag inte och jag är inte heller förvånad om vissa svenskar också tycker att jag är det också eftersom jag anser att de som har ex astma också ska kunna ta sig in på ett sjukhus utan behöva hamna på akuten i ett anfall o att rökfria områden ska respekteras! För det finns säkert svenskar med som anser att jag måste ha överseende till detta folk....men tyvärr...jag har inte överseende med nån som står vid en entre och röker när jag vet att det finns många som blir sjuka av röken!!!


Jag fick iaf gå till patienthotellet och förklara att jag inte kunde vistas varken i foajen eller utanför pga allt detta och undrade om jag kunde få sitta i deras rum sålänge tills taxin kom.


Och det var inga problem!   


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards