Alla inlägg den 23 augusti 2015

Av cija - 23 augusti 2015 12:50

Igår var jag och maken på restaurang och firade vår bröllopsdag. Den är egentligen i kommande vecka men vi ses inte den dagen då han är iväg och jobbar borta.
Så vi passade på igår.
När jag fyllde år fick jag dessutom ett presentkort till en restaurang så vad passade bättre än att gå dit att äta?


Vi valde båda 2 vitlöksbröd till förrätt. Till huvudätt valde jag timjan-o-enbärsmarinerad hjärtrygg med dillkokt potatis och rödvinssås.
Maken valde hängmörad entrecote med potatisgratäng och rödvinssås.

Mitt var väldigt gott men jag hade inte fixat det han åt. Det var alldeles tokrött för min smak och jag började fundera på om jag har gift mig med en kannibal!  
Framförallt med tanke på att han dessutom gillade att äta detta röda kött.....  

Till efterrätt valde jag hallonmousse och lakritsglass som jag var fullt nöjd med. Maken valde BACON-glass!!! Det var verkligen en orginell sorts glass!!
Det var inte min smak av glass och maken tyckte inte om att det var små bitar bacon i....baconglassen!  


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards