Alla inlägg den 20 mars 2016

Av cija - 20 mars 2016 19:29

Var iväg idag och grattade makens mormor. Där bjöds det på smörgåstårta och våfflor.Kan inte neka till att det var gott  

Fick också veta att jag idag fått en liten släkting, det blev en flicka.   Hoppas få se henne när jag och sonen reser till Norrbotten om ett par veckor. Flickan bor i Norrbotten!


Och så fick min make också med släkting. Blev en flicka där med. Hon kom visst i torsdags. Jag tror att han blir gammelfarbror till flickan. Det låter ju supergammalt  


Väl hemma blev det en promenad i den friska luften. Lite kallt men ändå väldigt skönt att komma ut och gå en liten runda.


Hemma igen så fick vi fixa veckans matsedel.

Blir lite kul när div helger kommer för då blir det lite udda matlistor.

Men jag gillar verkligen denna veckans matsedel.

Måndag:
Vegetarisk paella (nytt recept)


Tisdag:
Jag och ena sonen ska ev ut och äta. Vet inte om vi får plats på den restaurangen ännu.
Det är på en restaurangskola och eleverna är så duktiga där!
Men i nödfall får det bli nån nudelrätt.


Onsdag:
Potatis med svamp och lök (är supergott). Således vegetariskt denna dagen också.

Torsdag:
Pasta och köttfärssås med massor av kryddor 

Fredag:
Lammstek, potatis, sås och grönsaker

Lördag:
Surprise från mig till familjen. Har lyckats få till det så att alla mina barn ska med på överraskningen.  
Kan inte berätta än men läs gärna i bloggen om det runt påsk.  

Söndag:
Egen påskbuffé här hemma då mina söner kommer hit. Ska bli kul att få pyssla  med buffe så jag har redan planerat lite vad maten ska bestå av.
Har stekt lammfärsbullar med fetaost redan så det är klart. Tänkte ha vildsvinskorv, ägg, sill, omelett, bröd, påskskinka, rostbiff, någon sorts paté och lite annat smått och gott.
Och en påsktårta.   


 

Lammfärsbiffar med fetaost. De är bara så goda!




 


På väg på promenad.....

 

 

#påsk

#påskmat

#flickbebisar

#matsedel

 


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards