Direktlänk till inlägg 2 juni 2014

JAG BLUNDADE OCH NÄR JAG VAKNADE HADE JAG CANCER

Av cija - 2 juni 2014 13:36

Jag har alltså cancer.
En såndär cancer som gillar att sprida sig.
En såndär cancer som kom med fart och kraft.
En såndär cancer man klarar sig utmärkt utan.

På något vis börjar detta smälta in i skallen nu...sakta men säkert. Ingen återvändo.

Utan empati kom cancern.

Läkarbesök idag. Tid till op. Tumören för stor för att någon del av bröstet kan bevaras men ändå för liten för att strålas innan.

Vill att op redan ska ha varit.

Tänk om den hinner sprida sig när jag går här och väntar på op?!

 

Är det nu jag som ska göra det som många kallar sin cancer-resa???

 



#FUCKCANCER
#bröstcancer

#jagharcancer

 
 
Annelie

Annelie

2 juni 2014 17:45

Hej Cija! Alla är vi olika och reagerar även likaså när man får detta hemska besked.
Finns hur många camcerarter som helst och efter din operation får man reda exakt på vilken elaking du blivit drabbad av o därefter får man behandling därefter.
Jag får mitt svar o nästa vecka så vi ligger rätt så nära o fas.
Och du ställ frågor o prata om dina känslor dels till läkaren men även till bröstmottagningen lr kurator .
Du gillar ju att resa så detta fixar vi även om det är en mer strulig sådan;) än rolig men vill du så finns jag här så vad som så återkom
Varma kramar från rak men ärlig i samma sits

http://Plantin.bloggplatsen.se

cija

2 juni 2014 20:46

Hej, jag fick idag med kläm på den där väntan efter op. Trodde på något vis att jag skulle veta allt IDAG men så var inte fallet för som du skrev, man får vänta på det svaret.
Ja vi verkar vara ungefär på samma plats i vår "resa"...på gott och på ont.
Kram

 
Ingen bild

Tina Lindskoug

3 juni 2014 01:18

Hej hej min vän, Tänker på dig, inte för jag inte brukar göra det men i dessa dagar är det ju mer än vanligt, o jag kan inte sova så varför inte skriva lite till dig.Hoppas vi ses snart igen och du blir inte av med mig så lätt, samma ord fick jag av dig då jag var "döende" så nu ska vi planera allt vi ska göra, jag kollar upp det där med spa o sånt så när du är fit for fight så åker vi iväg o lägger allt vi varit med om bakom oss, och ska bara skratta o du ska skratta det där gapskratt som bara du kan så du nästan gråter, så snart är det student o fest det ser jag fram emot, ska hitta nåt kul till Henrik, kram o godnatt, nu fick jag skrivit av mig lite iaf, <3

cija

4 juni 2014 14:51

Hej vännen!
Börjar tyvärr så smått att landa tror jag och det börjar göra ont i själen. Men jag ska fasen stå upp....envis som jag är. Iaf till studenten har varit.
Ja vi får åka på SPA....hoppas de blir fortare än vi tänkt oss....i värsta fall blir det till vintern. Då kan vi åka till Ystads saltsjöbad och bara UTE mitt i vintern :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards