Alla inlägg den 22 juli 2014

Av cija - 22 juli 2014 22:07

Med tanke på att jag vet att allt mitt hår ska ramla bort så har jag ju redan nu besätmt att det skulle trimmas och det är ju fixat.


Fryser en del fortfarande trots värmen, letar efter mina hårklämmor och hårtofs i huvudet fortfarande.


Men jag har provat ut peruk och när jag gjorde det så passade jag på att köpa 2 snygga "mössor" som av mig fått

namnet "cancer-mössor".

Man kan lika gärna ha en scarfs men dessa var så fina och så svala så jag tänkte att de kommer att bli bra när jag är helt flintis och det är sol ute och så.


I helgen tänkte jag att jag skulle prova den ena.

Sagt och gjort. Tog den på mig och tittade i spegeln....

och plötsligt blev jag jättesjuk!!!!!!!!

Jag blev svimfärdig, yr, benen darrade och jag riktigt kände hur sjuk jag var.

Slet av mig mössan, tittade mig i spegeln igen och kände mig frisk.


Jag är ju inte frisk än i denna cancer-resa men just nu känner jag mig stundom megafrisk.

En teori om mössan är att jag fortfarande förnekar att det är just jag som är sjuk och när jag stod där med mössan på skallen så blev allt liksom på "riktigt"!!!!

Det gjorde ont i själen!! Känslor som jag försöker hålla i styr kom ifatt mig   


Av cija - 22 juli 2014 21:50

Och så försvann några dagar till utan att jag hann med. Dagarna rusar iväg och jag tycker jag får ingenting gjort.

Känns som om jag tillbringar mer tid på sjukhus nu än när jag är frisk och jobbar på sjukhus!


Förra veckan fick jag tömma sårhålan igen! Nederlag! Sååååå grymt trött på att det inte läker! Vill ju kunna lägga operationen bakom mig och lägga energi nu på cellgifterna som snarrt ska börja.

Jag fick också en venport inopererad. Den är lila och är en Power port. Min ser ut så här:

 

Jag känner av porten när jag går och slangen känner jag hela tiden då den sitter så att den stör när jag ska svälja och även andas. Får höra på torsdag om detta verkligen ska vara så här.


På torsdag ska jag börja min cellgiftsbehandling. Namnet är tydligen Fluorouracil/Epirubicin/Cyklofosfamidbehandling. Vrickar snudd på tungan av sig när man ska uttala det namnet!

Det tar ca 1,5 timme och få och under den tiden ska jag hålla mig på avdelningen.


I helgen så tog jag och min man oss till Karlaby Kro utanför Simrishamn. Det var verkligen en oas och helt ljuvligt lugnt, stilla, tyst och rofyllt. Perfekt i mina ögon!   


Maken badade men det fick inte jag göra så jag fick agera fotograf.

Dock fick han ställa upp och cykla en liten runda med mig. Men eftersom jag är nyfiken så måste jag in på småvägar och det slutade med att denna lilla runda blev närmare 2 mil innan vi hittade tillbaka.

Men motion fick vi ju   .


 

Här är vårt lilla krypin. Inte illa va?


 

Cyklarna vi lånade.....
måste säga att jag frös om skallen. Har inte riktigt vant mig vid att ha trimmad frisyr.


 

De här sängarna gillade jag. Man kunde slappa och bara låta vinden gunga sängen lite.
När man sen skulle somna för natten i sin egen så kändes det som att den med gungade.  



 

En av middagarna.

 

 

#FEC

#subkutanvenport

#powerport

#cellgifter

#karlabykro

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards