Alla inlägg den 15 september 2015

Av cija - 15 september 2015 14:08

Nu har jag arbetstränat ett tag.
Visst, jag blir grymt trött och dessa ynkliga timmar är vad jag orkar med just nu.

Jag vill mer men förstår (oftast iaf) att det tar mer på kropp och knopp än vad jag hade räknat med.
Men det är frustrerande och till råga på allt så tär frustrationen också på mig   

Om 3 dagar är det 15 månader sedan jag opererades för cancern. Jag tog ju semester ett par-3 dagar innan min operation då det gick magsjuka på jobbet.
Så idag var det då 15 månader sedan jag tryckte in mitt nummer på flexklockan!
15 MÅNADER!!!!!
15 månader där jag inte trott att jag skulle komma tillbaka alls.
Känns som om jag varit och vänt i Helvetet.   

Har väldigt svårt att greppa allt som hänt....man står ofta som i ett vakuum...man vet all fakta men kan ändå inte riktigt förstå vad jag gått igenom.


Jag vet såklart att där är ingen ände på detta!
Inte pessimistiskt sagt utan bara helt realistiskt.

Tumören är borta men jag har blivit så skadad av all behandling och det tar tid att läka.

Redan nu vet jag att vissa biverkningar kommer att bestå hela livet medans andra kommer att läka men att det tar sin tid.


En del tror att bara behandlingarna är över så är man sitt gamla vanliga jag igen.

Inget kan vara mer fel än en sån tanke!

Många är vana vid att se mig som den jag en gång var....och nu är jag plötsligt på något vis en ny sort av mig själv   


Efter ha fått första cellgiftet så gick jag upp på natten och fick syn på mig i spegeln!
Där stod det en kvinna som var hålögd, alldeles livlöst grå i huden och blå-grå om läpparna....den gången nep jag mig i armen och sparkade i väggen för att få veta att jag levde för jag trodde verkligen att jag hade dött  
Idag nöp jag mig också i armen men aktade mig för att sparka i väggen för då hade väl tånaglarna forit all världens väg.
Men jag förvissade mig om att jag lever och att jag får lov att känna! 


Jag är så vansinnigt glad över att jag idag äntligen fått trycka in mitt nummer på flexklockan!!


Märkligt att man kan bli så själaglad för att få trycka in sig på flexklockan och kunna få jobba igen??   

För att vara helt säker på detta så flexade jag ut igen efter en stund för att direkt flexa in igen....ville bara få känna känslan


Så idag har känslor svämmat över åt alla håll och kanter.   

Ikväll firar jag med att vara med på yogan....ska bli intressant att se hur mitt sinne tar emot det idag!


#yoga
#arbete
#sjukhus
#känslorallovertheplace
#fuckcancer
#bröstcancer

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards