Alla inlägg den 30 september 2015

Av cija - 30 september 2015 20:36

Idag var det en heldag på sjukhuset. Besök till div enheter och så även lymfterapeut.
Där mättes ut ny lymfhandske och lymfstrumpa till armen.

Har en körsbärsröd nu så jag valde en aqua nu....fast den färgen var mörkare än jag trott så den matchar faktiskt den jag har nu och det är bra....då behöver jag inte vara så petnoga om handksen är aqua och armstrumpan är körsbärsröd   


Då jag är så illa sydd av läkaren så kan jag inte ha någon vettig protes heller utan får mestadels gå helt utan.
Men nu hade lymfterapeuten och bröstsköterskan pratat om mitt problem ang detta med proteser.


Jag fick ju ett implantat när jag var och vände på plastikkirurgen ang mitt öga. Då fick jag ett demoex av dem o de kan jag använda hyffsat. Problemet är att det inte går att lägga in i bh:ns ficka. Men det är väldigt mjukt mot mitt ärr.
Problemet är också om jag har de på jobbet o kanske kör saxen rakt ner i bröstfickan och....uopps....satt den i implantatet   


Men nu hade bröstsköterskan och lymfteraputen fixat en badprotes. Den är gjord av silikon och insidan är rätt kupad  så den "slår" inte i mitt ärr på det viset som de andra gjort.

Jag behöver ha nåt som kan bli lite jämnvikt för jag har redan nu fått sned rygg då jag snedbelastar.


Denna protes kan jag ha både i klor och saltvatten.

Den känns lite som att hålla i en manet .... lite fastare bara.... och helt genomskinlig.

Och kolla....nu fick jag en bröstvårta också.
Tur jag inte lägger in denna bilden på Facebook för då hade den blivit censurerad.  

 

Framsidan.

 

Insidan

 

#fuckcancer

#bröstprotes

#bröstimplantat
#lymfödem

Av cija - 30 september 2015 18:35

Gick till tant doktor idag för jag har problem med ena höften.

Vet ju att det inte är någon tumör där så vad är det då?

Hon klämde och jag försökte hitta en ny svordom men kom inte på någon så jag höll mig till en gammal och resten var "aj"!

Jag blev så utslagen i kroppen av cytostatikan (cellgifterna) så jag hamnade i rullstol. När jag sen skulle upp på benen igen så hade jag svårt att gå och försökte då hitta en egen gångstil som gjorde att jag klarade av att gå när jag blev lite bättre.

Denna gångstil har jag sedan utvecklat till en helt ny stil som kunde ta mig framåt.

Sjukgymnasten har visat hur man ska gå ...sakta.
Jag har ju jättesvårt att gå sakta.....är en sån där med strutsben och vill komma snabbt iväg.


Nu fick jag förslag på att få kortisonspruta i skinkan. Var väldigt skeptisk först då jag är anti mot sprutor.

Men hon försäkrade mig om att det blandas ut med mycket bedövningsmedel så det skulle knappt kännas.
Ok, jag gav med mig och var lite brydd om jag skulle ångra mig när jag såg sprutan.

Men det gjorde knappt ont....de var mer smärta när hon tryckte på höften.

Så det hela avlöpte bra och sen fick jag förhållningsregler....GÅ SAKTA!!!! Jag ska nu lära mig in att gå riktigt och detta ska göras sakta.
När jag ska gå längre eller på stan där det är kullersten eller blir trött....ja då får jag ta till rollatorn.


Jag har redan ställt rollatorn en hel del. Har den aldrig hemma eller när jag är på jobbet.

Är det däremot mycket folk så behöver jag den för balansen är inte så bra. Men den ska jag försöka få rätt på nu.  


 


#rollator

#fuckcancer

#kortisonspruta

Av cija - 30 september 2015 18:23

Var ute och gick en runda i skogen för någon dag sedan.
Gäller att passa på att gå i skogen nu när jag kan gå rätt bra för nu när jag har börjat med antihormonerna igen så dröjer det inte länge tills jag får ont i muskler och leder igen.


På promenaden så hittade jag detta träd. 3 träd i ett träd.....häftigt!!
Jag gillade det och kunde inte avstå från att hala upp mobilen, tappa den på marken, plocka upp den och fotografera trädet.


Vid just såna här tillfällen hade jag velat vara en såndär proffsfotograf och fått superfin bild.
Men nu har jag bara min mobil så den får ju duga och visst blev det rätt bra ändå?  


 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards