Alla inlägg under augusti 2015

Av cija - 10 augusti 2015 08:53

Nu har det forskats vad antihistaminer kan göra för kvinnor med bröstcancer.


Självklart har det då också skrivits en hel del om detta i cancergrupper. Men alla verkar ändå få lite olika svar och en del får besked av sina onkologer att inte ta dem då det inte är färdigforskat ännu.


Och delvis har de säkert rätt på ett vis. Vi vet inte om det hjälper alla med bröstcancer men det ger ju inte någon cancer så varför inte prova då? Vad har man att förlora?

Så nu tog jag kontakt med en onkolog som hållt på med denna forskning och så får jag se om jag får ett svar.


Några byter ut sina antihormoner mot antihistaminer men det ger jag mig inte på eftersom min tumör var så pass stor och aggressiv.
Frågan är då vilka antihistaminer man kan ta som går ihop med antihormonerna?!

Hoppas på svar från denna forskar-onkolog.


Det är för väl att det finns de som sysslar med forskning och får fram massa ting som kan hjälpa människor.  


Av cija - 9 augusti 2015 18:24

Fick goodiebags på bloggträffen och nu har jag verkligen tuggat mig igenom och testat tuggummin som fanns med i en av dessa goodiebags! De kommer ifrån Valora Trade.

Maken klagade innan för att jag tuggade men nu var han inte hemma i veckan så nu testade jag för fullt.

Jag gillar normalt inte tuggummi men dessa var goda i smaken, smaken höll länge OCH ett jättteplus som dom får av mig är för att jag kunde blåsa stora bubblor med dem.....  


Är många år sedan jag lyckades med det men nu så.... :)

 


  Tuggummi från Valora Trade

Av cija - 9 augusti 2015 17:26

Haft besök i helgen.
Kul och trevligt på alla sätt och vis.


Min allra första utbytesstudent kom redan i veckan och det var kul att rå om honom lite.

Sedan kom hans föräldrar som varit på semester i vackra Dalarna. de hade bott precis vid Dalälven med underbar utsikt.


Här blev det middag i form av lax, min älsklingssallad (tomat, lök, spenat, fetaost och egengjord dressing), nypotatis och god sås.

Vi var också och gick ner till sjön. Där var en hel del alger och badförbud.
Undra vart alla dessa alger kommer ifrån....tycker det blir mer och mer för varje år   

Men en promenad på bryggan blev det ändå  


Vädret har varit varmt så nu verkar sommaren ha kommit. Jaja, bättre sent än aldrig...så länge den inte kommer på julafton så.....  

Lät dessa tyskar även provsmaka Halvaa. Denna var med vaniljsmak.....mums :)



Halvaa är väldigt gott.....:P

   

Jodo min gamla utbytesstudent tycker det är trevligt att vara i Sverige igen......trots den allvarliga minen   

 

En tur på bryggan ut på sjön.........

Av cija - 8 augusti 2015 15:02

Efter ha tappat håret under cellgifterna så har det växt ut mer och mer. Har varit hos frissan en gång och ska dit igen kommande vecka.

Men jag har inte riktigt kommit överens med mitt nya hår ännu!!

När jag hade långt, la mig och sov och sedan vaknade på morgonen så låg det i princip likadant på huvudet som när jag la mig! Inga problem alls   

Men NU med detta nya hår så står det bokstavligen åt alla håll när jag vaknar!!!
Frisyren påminner om Jack Nicholson i filmen Shining.

Lockarna verkar ha ett eget nattligt liv för igårmorse stod håret rakt uppåt så jag fick kolla två ggr i spegeln imorse om det verkligen var jag!   

Dessutom har jag nu inte enbart babyfjun längre utan nu har jag fått babyfjun med lockig svintokänsla......är inte säker på att jag gillar det riktigt!  


Av cija - 8 augusti 2015 14:56

Ja inatt när jag precis skulle somna small det loss.

Jag for upp ur sängen och tog mig till ytterdörren så fort jag bara kunde när första smällen kom. Och min tanke var rätt.....för in kom ett svart streck som bestod av min katt!
Han är åskrädd stackaren.

Han for under soffan och där låg han ett bra tag.
Men bra att han finner skydd på det viset iaf och jag är glad att jag var hemma när det började åska!

Idag är han trött för det är jobbigt att vara vaken när det är sånt väder. Kan bara hålla med honom för när ovädret väl dragit förbi så kunde jag inte somna förrän vid halv 5.



Av cija - 6 augusti 2015 16:38

Trodde väl aldrig jag skulle skaffa en sån här men nu är det gjort och jag har idag provat den när jag var ute imorse och lufsade runt. Jag kan inte påstå att jag springer direkt...snarare lufsar och haltar en del när jag försöker ta mig fram liten runda utan rollator.
Men en dag så kanske jag med kommer att ut och småjogga.


Den var enkel och sätta fast runt armen.
Har sett folk ha sådana men de är oftast svarta så därför valde jag en rosa!   


 

Av cija - 6 augusti 2015 14:43

Igår var det åter behandling på onkologen.
Nu var det nästsista behandlingen jag ska ha. Fick den i  min subkutana venport som är en Power Port.

Minns när jag började min behandling och kände att allt var en evighet och när jag var mitt inne i allt så var det ett töcken och tid och rum bara försvann från mitt liv!

Men nu är jag här. Har fått veta att min CT över bröst och buk inte visar på några tumörer vad de kan se i dagsläget.

Känns såååååå skönt!!!


Kan jag kanske få ett ljus i tunneln nu som jag kan få komma ut till?
Fast hur man än gör så finns tankarna på cancern i skallen ändå....tror aldrig jag kommer ifrån det, tyvärr   

Dagen innan behandlingen hade jag bestämt att jag skulle köra mc som igår. Men då hade jag glömt att jag skulle ha behandling (minnet är inte så bra längre) så jag tänkte ju inte på tröttheten som kommer efter behandlingen.

Slutade med att jag fick åka med min kompis och jag hoppades så att han skulle komma med R1:an. Och så kom han och han måste ha hört mitt hopp för han körde på just R1:an   .....! Jag kallar den för Ekorre-cykeln för som passagerare sitter man hopkrupen som en liten ekorre hahaha


Wrooom så bar det iväg....och även vädret var på bra humör igår!
Väl hemma så var jag rejält trött.....men ändå nöjd :)


   


#Yamaha

#onkologen

#fuckcancer

#bröstcancer

#R1

Av cija - 6 augusti 2015 10:05

Jag har haft några utbytesstudenter och den allra första jag hade kommer på besök idag och ska stanna till söndag.

Så himla kul!

Är ju så man vill det ska vara när man har studenter....att man ska kunna få följa dem år ut och år in som om de är lite av en egna ungdomar :)


Att vara värdfamilj innebär inte att du måste byta ut dina egna barn mot att ha en student vilket många tror.

Du kan  ha en utbytesstudent om du är äldre, ensamstående, gift, sambo, särbo, har små barn, stora barn, inga barn osv osv.

Du får en inblick i ett annat land på ett annat vis än som turist, du får nya vänner i form av studentens familj i hemlandet.
Du väljer själv vilken student du vill ha och du har alltid kontaktperson som kan stötta vid behov.
Och organisationen YFU finns i bakgrunden.


Så prova gärna på att vara värdfamilj!  

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards