Alla inlägg den 31 augusti 2016

Av cija - 31 augusti 2016 12:00

Vi blev hembjudna till min äldsta son för att fika och testa en ny grej.


Hann komma in, säga hej och så fick jag en "hjälm" på skallen med glasögon och fördes in i en viritual world.

Där stod jag mitt på golvet med hjälm, hörlurar och handkontroller.

Mitt första uppdrag var att döda zoombies  

Sen fick jag i uppdrag att desarmera en bomb. Det var betydligt roligare än dess zoombies. Men jag hade svårt att hålla reda på alla knappar.

Och när jag såg ett skrivbord i den virtuella världen så var jag på väg att lägga kontrollen där så detvar tur att man hade dem fast om handlederna!  


Sonen skickade även in sina syskon och min make in i denna värld!

Måste medge att det såg lite kul ut när de andra fäktade hejvilt efter zoombies. Så kul kan det väl inte ha sett ut när jag fäktade....???? Eller?!  

Måste medge att det var en intressant sak att prova på och det vill jag gärna testa igen!

 

     

 

#dödazoombies

#virtuellvärld


   

Av cija - 31 augusti 2016 07:00

Efter Lydiagården var det en rosa tjej-mc kortege.
Här kan du läsa lite om dem: http://www.noje.se/visa/e3187844


Det står om dem även på Facebook och det är enbart tjejer som kör i kortegen.
Jag var inte anmäld då jag inte visste om jag ens skulle klara av att köra alls.

Så jag och en kompis tänkte att om vi tog oss fram i etapper så skulle jag nog klara det.
Och det var helt underbart att få vara ute och köra.

Vi bestämde att köra ihop med några fler och vi for tillsammans till Tydinge där starten gick för alla tjejer som skulle köra i kortegen till Kristianstad.

 

Vi körde och ställde oss i en rondell (med polisens godkännande just denna dag) och såg dessa mc-tjejer komma!
Det var fint att se och vetskapen att de samlar in pengar till bra saker gör mig varm.  

Jag och min kompis avvek från gänget vi körde med efter ha sett kortegen.

Vi körde vidare till Åhus och åt glass, jag gick på Åhusbryggan och var nere vid vattenbrynet och kände på vattnet (iklädd mc-kläder).

Vädret var ju superfint sommarväder med massa sol!

Sen började jag känna av tröttheten så det var att bege oss hemåt.
Men det var en ljuvlig dag.  
Kanske jag kan hinna köra någon mer gång innan hösten kommer.

 

 

Här kommer jag på min älskade lilla mc....Yamaha såklart   

 

 


 

 

#Yamaha

#rosatjejmckortege

#lydiagården


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards