Direktlänk till inlägg 28 september 2016

CT-RÖNTGEN

Av cija - 28 september 2016 09:45

Igår gjordes en CT-röntgen på mig.

Nu så kommer den att visa om metastaserna har krymt....blivit större...ökat i antal eller fått fäste i andra organ i min kropp!
den ger också svar på fortsatt behandling framöver! Behöver cytostatika bytas?


Så det blev att dricka kontrast under en timmes tid. Sedan sattes nål i min venport och det fungerade perfekt!


Så var det dags för röntgen. Fick även kontrast i blodet och när man får detta så känner man en värme i kroppen och det känns som att man har kissat på sig!
Men nu är jag väldigt van vid detta så det bekommer mig inte något att en CT utförs på mig!

 

Jag är mer brydd för svaret!!!!
Men jag kan inte göra något åt det för tillfälligt så jag försöker slappna av och inte tänka så mycket på det!


 


 

#ct

#röntgen

#väntrumshäng

#metastaser

#fuckcancer

#kontrast

#venport


 
 
Ingen bild

Ullis

28 september 2016 11:55

Håller tummarna för bästa röntgensvaret. Njut av din resa nu. När det gäller B-vitamin mot neuropati så tar det nog en tid innan ev effekt. Bäst är väl kanske också att ta det från början av cytostatika behandlingen men man kan ju alltid hoppas.

cija

28 september 2016 18:54

Fortsätter ta B-vitaminer så får vi se om de har effekt på mig. Jag gör ju ett hopp nu med cytostatikan då jag behöver hämta kraft rent fysiskt. Kommer att fortsätta med B-vitaminerna ändå. Hur går det för dig? Kram

 
Ingen bild

Vännen

28 september 2016 12:20

Tummar för bra svar! Kram

cija

28 september 2016 18:52

Tack! Kram

 
Ingen bild

Ullis

28 september 2016 19:06

Det går bra för mig, ännu inga neuropatier. Jag har fått 80% Taxol hela tiden, det kan ju vara en förklaring också. Har ätit Behepan också hela tiden. Fick sjunde Taxolbehandlingen igår och mår bra idag. jag ska göra PET-kameraundersökning om ca två veckor. Det blir PET nu eftersom det inte syntes några förstorade lymfkörtlar på CT för tre månader sedan (inte tre månader före det heller). Om allt går väl så ska jag försöka åka en vecka till Gran Canaria i början av december. Det gick bra för dig att få "tillåtelse"?

cija

2 oktober 2016 21:13

Jadå jag fick tillåtelse. Men jag fick också dåliga besked så jag är ff i chock!
Kram

 
Annelie

Annelie

28 september 2016 19:07

Denna idogt jobbiga väntan... Men hoppas såklart att din tuffa behandling gjort nytta!
Tänker på dig
Massor av styrkekramar<3

http://Plantin.bloggplatsen.se

cija

2 oktober 2016 21:14

Det gjorde den tyvärr inte :( Men tack för omtanken! Kram

 
Annie

Annie

28 september 2016 19:30

Håller tummarna för dig!**

Styrkekramar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

cija

2 oktober 2016 21:15

Blev inget bra besked tyvärr :(

 
Ingen bild

verica

29 september 2016 09:12

keeping my fingers crossed for you!
love and hugs!

cija

2 oktober 2016 21:15

It be not any good results :(

 
deninrekampen

deninrekampen

29 september 2016 22:53

Jobbigt när man får vänta på resultatet, håller tummar och tår för dig! Tänker på dig!

Va rädd om dig, kram!

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

cija

2 oktober 2016 21:16

Ja det var hemskt att vänta och nu har jag fått besked...som inte var bra. Kram

 
Gröngöling2

Gröngöling2

2 oktober 2016 13:46

Jag håller tummar och tår för ett bra besked <3
Helt rätt av dig att inte slösa kraft på sådant du inte kan påverka.

Kram, hoppas din söndag är bra <3

http://grongoling2.bloggplatsen.se

cija

2 oktober 2016 21:17

Fick beskedet för ett par dagar sedan. Försöker fortfarande hämta mig från dessa dåliga nyheter :( Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Skapa flashcards