Alla inlägg den 26 april 2016

Av cija - 26 april 2016 15:32

När vi var hos veterinären sist så visade det sig att vår enögda piratkatt har fått tandsten.

Veterinären tog bort en del och vi blev uppmanade att köpa en barntandborste och försöka borsta kattens tänder!  

Efter övervägande så kom den dagen vi började med att inhandla en tandborste till honom.
Sonen valde....en rosa!  

Jag klippte ner stråna på tandborsten för det skulle vi göra. Kan tala om att det sprätte strån överallt!  

Nu var den lagom och när katten låg i sonens knä så gjordes ett försök att borsta tänderna på katten.
Han fick lukta på tandborsten och den godkändes nog för han började att spinna direkt.  
Detta slutade han dock väldigt fort med när han förstod att det var HANS tänder som skulle borstas!

När jag hade tandborsten på rätt plats så vred han på huvudet och fick tandborsten ner mot svaljet varvid han klöktes!  


På det igen men då skulle han bita i tandborsten! 
Och igen.....och igen...och nu fick vi alla lite "kläm" på det!  
Katten valde att bita ihop och det var bara bra för då kom jag åt att borstadär jag skulle borsta men jag fick vara grymt snabb för jag fick bara lov att borsta i sådär 3 sekunder!

Blir att försöka igenom ett par dagar! Vill inte skrämma honom med tanke på att detta var första gången han var med om en sån här traumatisk upplevelse   



  Kattens fina tandborste!


#tandborste
#katt

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards