Alla inlägg den 7 april 2016

Av cija - 7 april 2016 18:00

Köpte en tröja åt sonen och den är med klockren text. Det kan även jag intyga för som liten så älskade alla mygg mig. Idag kanske jag inte hade varit myggens älskling eftersom jag äter waran som är blodförtunnande. Snacka om att de får sina "snablar" snabbt fyllda med blod om de sticker mig ....mohaha!!


Här får ni se lite fler bilder från Norrbotten.

Blandad kompott! 


 

Sonens fina tröja   



Jag ute på Luleå älv


 

Sonen visar sin släkting hur man dansar på Luleå älv  


 

Kikar ut på Luleå älv....vackert!

   

Snöhögar är vansinnigt roliga  


 

På väg över Luleå älv



 

Utsikt  över Luleå älv.



Kyrkan i Kalix



   

Fick lov att kika in i huset där jag mindes att jag varit som barn. Nya ägaren hade en liten hund som sonen föll för.


 

Ute på Risögrund så kikade vi ut över Kalixälven


 


I Kalix har de en miniglob  ...fast det är ett stort romkorn   



#Kalixälven
#Luleåälv

#Kalixkyrka

#snöhög

#laplandairforce

Av cija - 7 april 2016 15:48

Har märkt att mitt lymfödem har blivit lite värre. Och det gör ont.  
Ska till lymfterapeuten på onsdag så jag får se om hon kanske kan linda det så det kan svälla av lite.  

Jag har aldrig varit lindad på armen men kanske jag kan få lymfterapeuten att fixa det?!


Det svider och spänner i armen och handen mer än vad det brukar göra. Jag använder min lymfpress och det lättar för stunden men sen blir det klikadant igen.


Idag när jag gick ner i förrådet så såg jag rullstolen. Behövde ju den när jag inte kunde gå p.g.a cytostatikans biverkingar.
Men kanske det är dags att lämna tillbaka den nu?

Ärligt talat så har jag inte vågat lämna den innan för jag har haft rädslan att om jag gör det får jag ny cancer.

Men jag tror mig ha kommit till det stadiet att jag inser att OM jag skulle få ny cancer så beror det inte på att jag lämnar tillbaka en rullstol.   


 

Inställd i förråd. Ska återlämnas så någon annan som behöver en kan få använda den.

 

Här är armen med armstrumpa och handske på.


   

Här är armen utan handske och armstrumpan. Hade jag inte haft armstrumpa och handske hade armen varit betydligt större än vad den är nu.



#Fuckcancer

#lymfödem

#rullstol






Av cija - 7 april 2016 07:15

Vi besökte ett av forten i Bodens fästning.

Fästningen består av fem tunga bergfort och tre mindre fortifikationer. Dessa är alla placerade som i en ring runt Boden.
Det fortet vi besökte heter Rödbergsfortet och där traskade vi upp för den ringlande vägen.  

Det var mycket halt på sina ställen där solen inte hade hunnit tina upp all snö och is. En lång bit att gå men vädret bjöd på strålande sol så det var helt ok. Vacker utsikt över Boden fick vi också.


När vi gick ner fick vi för oss att gå ner via en liten stig. Den är säkert fin att gå på sommaren men var lite knölig just nu men jag gick hellre den ändå än en isgata i nedförsbacken som det hade blivit på sina ställen om vi gått den ringlande vägen ner som vi gick uppför.  

Hade varit skoj att besöka fortet när man kan se det på insidan också och inte bara utsidan.
Så det hoppas jag kunna göra inom snar framtid.  


 


Jag tryckte på knappen men personalen hade ledigt denna dag   


 



   

Utsikten från en av gluggarna. Fast alla träden fanns inte i vägen när fortet var aktivt.


   

Här välkomnas man av en...kanon   


   

Hej och hå....neråt vi gå   



#rödbergsfortet

#bodensfästning

#vaktkur

#norrbotten

#snö

#kanoner

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards