Alla inlägg under april 2015

Av cija - 30 april 2015 12:16

Har nog tappat det där med att fira massa saker.


Är det inte våffeldag så är det kanelbullar....osv.

Och nu är det då Valborg....fast jag måste medge att Valborg känns viktigare att fira än våfflor och bullar  


I Lund pågår massa jippo för fullt för flera av mina ungar är iväg.

Så nu sitter jag här själv men det är faktikst rätt trevligt.
Lyssna på den musik jag vill lyssna på utan någon säger något om det   


Men ikväll blir det att bege sig till Östanå där de har fina fyrverkerier.
Är inget för nyår då det skjuts överallt o även innan och efter nyår men såna här arrangerade fyrverkerier tycker jag är trevligt.

Önskar er alla en trevlig Valborg

Av cija - 29 april 2015 21:20

Tillbringade en dag på sjukhuset idag.

Bla läkarbesök för att jag upptäckt en bula/knuta nedaför armhålan på den sidan jaf är opererad på.  


Var där idag och fick domen...........................


..................................................
...................................


................och det är att det är inget farligt utan det är skada sedan strålningen som uppkommit nu.

Tydligen kan det komma div knutor o bulor när man varit strålad.

MEN problemet är att man vet aldrig vilken som är elak eller oskyldig....  


Men nöjd med det svaret och dagens vattengympa så åkte jag hem igen och väl där stöp jag i säng.....zzzzzzz

Av cija - 27 april 2015 18:12

Kan man spara bloggadresser här på sin sida?


Ibland händer det att man skriver en fråga och så får man svar men man får liksom inget meddelande när bloggaren svarat på ens fråga i kommentarsfältet.


Hur gör ni andra?????

Av cija - 27 april 2015 10:33

Mina söner brukar ringa till mig så det är inget ovanligt i sig.
Men att någon ringer tidigt på morgonen och berättar att han fått högre högskolepoäng än vad han själv trott händer ju inte varje morgon   


De senaste åren har studenter med de högskolepoängen han nu har kommit in utan problem på läkarlinjen så nu är vi alla verkligen hoppfulla att det ska gå vägen för honom.


Han var 11 år när han sa "jag ska bli läkare när jag blir stor".

Nu är oddsen stora att det blir verklighet för honom.  


Som mamma är man mesig......

Halva jag är super-duper-glad för hans skull och stolt som en tupp....fast jag är en hönsmamma o tänker: Hur ska jag nu kunna skydda min son när han flyttar så långt iväg?   

Men jag måste medge att jag tycker det är spännande jag med att han ska kunna få sin dröm....han har verkligen kämpat o är verkligen värd detta!


Av cija - 26 april 2015 13:01

Satt och kikade på foto och satte ihop dessa två....och så tittade jag flera gånger.
Har svårt att förstå att det är jag på båda bilderna. Det spelar ingen roll hur många gånger jag tittar....det kan inte vara jag som är flintskallig?!  
Är som om man under den perioden levde ett annat liv, som om man inte fanns.....  


Ena är tagen ca 8-9 månader innan jag fick veta om min cancer och den andre är tagen när jag var mitt upp i alla cellgifter (cytostatika) och hade inget hår, inga ögonfransar och knappt några ögonbryn kvar.


 


Livet kan ändras fortare än man hinner med emellanåt......



Av cija - 26 april 2015 12:54

Jag var helt inställd på att det var VÅR nu....

men något har uppenbart hänt för vi har HÖST-väder i Skåne.


Så var tog sommaren vägen???

För den har jag hunnit missa totalt  


Av cija - 26 april 2015 12:45

Behandling pågick en gång den gångna veckan.


Har upptäckt att det svider på en punkt vid slangen från venporten....måtte det inte vara något att oroa sig för. Vill inte bli av med venporten än då det är lättare för mig att få behandlingen där än att få den i benet som spruta.  


Behandlingar jag får nu är något som heter Herceptin. Då tumören var av den snabbväxande o aggressiva typen så visade den sig vara av en sort som gärna ger återfall.
Herceptinet drar ner denna risken en del. Inte helt men en del. Man får ju iaf lite hopp att slippa återfall......

Men nu har jag en stor bula/knuta nedanför armhålan på den opererade sidan så på onsdag ska detta kollas upp.

Jag hoppas bara det är fett och någon form av vätska men känner att jag vill veta säkert.
Har lärt mig att inte vara så vansinnigt orolig förrän jag gjort undersökningen.....men visst.....man har ju de där meningslösa hjärnspökena som dominerar emellanåt.  


Här kommer veckans selfie! Jag har ingen selfiepinne så jag försökte få långa armar.....  


 








Av cija - 26 april 2015 12:37

Jag fattar inte var veckorna försvinner?

Jag skriver mest blogg på helger har jag märkt och försöker få ihop allt på samma helg istället för att ha ett lugnare "flöde".

Men i veckorna är det sjukgymnast, lymfteraput, sjukgymnast, vattengympa, terapeut, behandlingar, 2 timmar med lymfpress varje dag.....allt tar sin tid.
Och vissa dagar är jag så sagolikt trött så jag nästan somnar där jag står på golvet!


Allt det här känns som mitt jobb. Och då tänker jag....hur ska jag orka jobba??
Men då är jag kryare och har inte behandlingar o möten.

Jag längtar så efter den dagen. Ibland så mycket så att det gör ont i mig!



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards