Alla inlägg den 17 maj 2015

Av cija - 17 maj 2015 12:05

Maken skulle förkklara vad katten hade gjort mot honom inatt.


Men han avslutade med att säga "jag tog med honom till hans kisselåda och visade honom hur han skulle göra...!"
Då höjde jag ögonbrynen en bit uppåt i pannan.....

Av cija - 17 maj 2015 11:30

Nu har jag packat mina kläder, lymfpress, mediciner och annat jag ska ha med mig.
Åker till cancerrehabilitering några dagar nu.
Lämnar make, barn o katt hemma och ska själv dra iväg.


Ser verkligen fram emot detta o är verkligen taggad inför detta!
Litet moln i det hela är att min katt inte mår så bra men jag vet att det är någon hemma hos honom dygnet runt när jag är iväg nu. Känns skönt det!  


Känns som att man är en bit på väg närmare jobbet med nu!
Fast jag är skruttig i fötterna, revben, mycket hosta, lymfödem, enorm trötthet, magen kass o ett ärr som inte bara är fult utan också skapar massor av smärta.....men jag är iaf på väg tycker jag!  

Av cija - 17 maj 2015 11:17

Så passerade första natten med en katt som inte får gå ut pga skada på hakan som ska kollas upp riktigt på tisdag.

Han äter dessutom smärtstillande som gör honom lite groggy så att bli utsläppt är ingen bra ide.....även om han själv tycker det är sn strålande ide!


Inatt vid 03.00 tyckte han att nu behövde han verkligen gå ut så han hoppade upp till min make som i sin tur inte först brydde sig!

Men skam den som ger sig tänkte katten som satte rumpan mot makens ansikte!!!!

  
Att öppna ögonen o se rakt in i en rumpa kan nog få de flesta att resa sig upp!!
Det gjorde maken med och ledde katten till lådan för att få honom att förstå att det där där katten ska göra sina behov några dagar framåt nu. Inte ute i våra rabatter!

Nåväl katten blev lugn efter det.....iaf tills vi alla andra kom upp. Då har han försökt få oss att följa med honom till dörren och släppa ut honom.
Än har han inte lyckats med sitt uppdrag!

Av cija - 17 maj 2015 11:05

Igår så blev det akut besök hos veterinären.  
Det var dock inget som min enögde piratkatt gillade.


Men på mindre än 2 dygn så har det växt jättefort något på hans haka. Har tvättat det men de växte mer så vi beslöt att ringa veterinären direkt på lördagen.
Ja det kostade extra men det får det vara värt.
Utbytesstudenten var med och bar åkburen :)


Han var rätt ordentligt smärtpåverkad och när vi kom till veterinären vägrade han lämna sin åkbur trots jag tog bort taket på den så veterinären skulle kunna kika på hans haka.

Han var jätteduktig hela tiden. Var som om han visste att han skulle kunna få hjälp.  


Fick besked om att tvätta flera ggr varje dag. De hade ingen tandläkare där den dagen som kunde bedöma röntgenbilder.
Så på tisdag ska han dit igen på morgone. Fastande. Och tills dess ska han hållas inne och får smärtstillande.
Måtte det vara något "enkelt" och inte nåt farligt som tumör....

 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards