Alla inlägg den 26 juni 2015

Av cija - 26 juni 2015 09:19

"Lilla snigel akta dig, akta dig, akta dig....lilla snigel akta dig annars tar jag dig" gick jag o sjöng som liten flicka....det var då det. Visste inte då att jag en dag skulle vilja bli av med de där sniglarna.

Jag har varit förskonad från sniglar i min trädgård men denna sommaren ser jag de där omtalade bruna, slemmiga, felplacerade, räliga mördarsniglarna lite här och var i min trädgård!

Frågan är: Hur får jag bort dem och hur kan jag på bästa sätt kan eliminera dessa?  
Samla ihop skiten och ge dem till en sån där galen snigelvän som älskar dem?
Ge mig namnet på den personen så får hen dessa av mig!  
Något annat bra sätt? Alla förslag mottages tacksamt!

 

Har alltid trott de skulle vara större än vanliga svarta skogssniglar men de jag har i min trädgård är modell mindre.

Kanske jag inte har så mycket som är gott i deras ögon så de magrar? Näää....sån tur har jag nog inte!

Hört och läst om fall där de varit på husväggar med....ööörk.....än så länge är de inte på mitt hus....  

 

 

Hittade bilden på en annan blogg och den var så passande så jag passade på att låna den   

Av cija - 26 juni 2015 09:00

Går upp först av alla i familjen......det gör jag alltid :)


Men idag när jag tittar ut så är det något konstigt ute. Funderar ett tag och så kommer jag på det:

SOLEN!!!!

Solen tittar ju fram! Är så längesedan man såg den så jag hade glömt hur det såg ut när den skiner   


Men HUR ska nu min gräsmatta klara av denna "enorma" värmebölja som pågår utanför mitt hus nu på morgonen????



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards