Alla inlägg den 6 maj 2016

Av cija - 6 maj 2016 20:17

För första gången detta året så var jag ute och körde motorcykel. Så nu är årets premiärtur gjord!  Den skedde igår.
Gillar verkligen den gamla DT125:an. Jag behöver ingen annan även om jag har provat andra för denna trivs jag bäst med.  

Kan köra precis var jag vill, kan fara över backar utan behöva sakta ner till microfart och jag kan köra rakt ut i skog och mark medans de andra med sina "finare" motorcyklar inte kan följa med.   
Då får de passa på att ta rökpaus eller något annat! Ibland bara vill man köra på grusvägar eller ut i skogen!
Igår var det superfint väder   och det blev att åka till Tydinge mc-cafe.
Maken följde med men han körde bil dit! Tvivlar på att jag hade fått honom att åka med mig.  

Väl där åt jag en hamburgare och maken valde sillamacka. Jag vågade inte riktigt äta sillamacka för jag är rädd att jag sätter i halsen. Och så glass till efterrätt såklart   

Det var även en träff för husbilsägare med sina husbilar så det var rätt mycket folk.
Jag och maken strosade runt och kollade och vips, där var ju hans styvbror också. De har husbil så vi var inne och kikade i den. Väldigt fina såna här husbilar är.
Maken skulle kunna tänka sig en men jag vet inte riktigt vad jag tycker.  

Även linedansarna var där. Jag var inom och försökte mig på att dansa lite. Måste säga att baansen blir bättre även om den inte är helt bra än. Vissa steg minns jag sedan tiden när jag dansade linedans. En dag kanska jag kan ta upp det igen och börja dansa!  


 

Klar för hemfärd och inväntar de övriga som också ska med!  


 

Efter mig kom en R1:a, en Kawasaki och en Honda.....  

 

 

Idag när jag skriver detta är det dagen 2 år sedan jag var på mammografin där de såg min tumör. Tänk att jag får fortfarande vara med i livet!   Hoppas på flera år och många mc-turer!

 

#linedans

#premiärmedmotorcykel

#Tydinge

#älskardenlillaDT
#R1
#yamaha

#YamahaDT

#fuckcancer

#bröstcancer





Av cija - 6 maj 2016 17:50

Jobbade idag och nu ser jag verkligen fram emot helgen!!!

För imorgon så "smäller" det!  
Då är det äntligen dags för bloggträffen!  

Ser verkligen fram emot detta! Ska bli kul att träffa dem som var med förra gången och även kul att få träffa lite nya bloggare också!
Och jag sticker inte under stol med att jag vet att det blir goodiebag också och den är jag ju såklart vansinnigt nyfiken på! 
Och självklart kommer jag att blogga om detta!   


#BloggträffKristianstad2016
#bloggare

#goodiebag

#bloggträff



Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards