Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

BILEN SKA FIXAS :)

Av cija - 10 februari 2016 18:14

Har fått "grönt ljus" av försäkringsbolaget att bilen kan lagas och att det går på försäkringen!!
Puh! En sten for ur mig!  

Jag var så rädd att de skulle få för sig att lösa in bilen så jag hade redan planerat in alla argument för att de inte skulle göra det om jag skulle behöva förhandla med dem.
Nu slipper jag detta och redan imorgon kommer jag att lämna bilen till verkstan.

Nya lås och så får halva förardörren fixas till. Så går det när man parkerar i Kristianstad och det ränner äckliga löss där!  

Sen är det glasögonen och kängorna jag ska ha ersättning för.

Jag är glad jag har helförsäkring men ändå tycker jag det känns dumt att behöva använda den för att ett par äckliga löss inte kan hålla sina äckliga fingrar i styr!
Så förbannat onödigt gjort!
Och det blir utgifter och massa krångel för mig! Som om jag inte har tillräckligt med allt annat!

Enda lilla skadeglädjen jag har är att de inte har nytta av mina solglasögon som har min synskärpa!!! Jag kunde väl aldrig tro att någon är så urbota korkad att sno ett par solglasögon med speciell synskärpa.....men där hade jag fel!  

Men ett par nya kostar 5400 kr (är dyrt med vissa synfel tyvärr) och då de är ett par år gamla så blir det långt ifrån full ersättning.
Kängorna är hyffsat nya men jag lär inte hitta likadana igen men likvärdiga finns.
Vindrutetorkaren har jag fixat en ny redan nu.
Men nu får bilen bli fin igen....min lille älskade bil!   


#ÄckligaLössIKristianstad
#Bilinbrott
#Solglasögon
#Nyalåstillbilen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards