Alla inlägg den 7 januari 2016

Av cija - 7 januari 2016 22:04

Kunde inte låta bli att beställa denna tunikan.

Denna var i tunnare tyg än den förra i deras märke men ändå superskön och inte så urringad.


Beställde den från Happi hemsidan. Och idag kom den med posten.
Den passade och är så klar och fin i färgerna.
Fullt nöjd. Gillar verkligen deras kläder som är så färgglada. Har blivit mer förtjust i färg efter cancern. Vet inte varför men så har det blivit!

Här är tunikan:
Bilden är tagen från deras hemsida, så kika gärna in dit.

 



Min katt hittade en ny sängplats för dagen!
MIN säng! Bredde ut sig riktigt ordentligt också.  


 


#katter

#katt

#katterärunderbara

#tunika

#happibrand

Av cija - 7 januari 2016 21:37

Nu har min blivande utbytesstudent landat i Danmark.


Måste medge att hon verkar vara rätt modig. 16 år och flyger på egen hand från Australien till Europa. Mellanlandade i Dubai.

Vet som sagt att hon nu har anlänt Danmark, också fått veta att de inte har snö så som vi har här just nu och att hon nu ska vara i Danmark ett par dagar för att sedan ta tåget till Sverige.


Hon vet att hon  kommer att få visa sitt pass en extra gång men hon tycker inte det är något konstigt att varken visa pass eller att passet blir fotograferat.

När jag har anlänt Australien så har jag fått visa pass flera gånger och det har även blivit fotograferat. Inget jag heller har problem med!  

Men på lördag kommer hon till Sverige. Ser fram emot detta och jag hoppas så att det ska bli bra.

Jag vet att det kommer att vara uppåt nu i början och sedan kommer det att dala när vardagen kommer in i bilden och det första nyhetsupplevelserna lagt sig. Efter det lägger det sig på en normal nivå och så flyter studenten in i familjen med de där normala vågorna som finns i de flesta familjer.

Men vi ska börja med att ha tacokväll på lördagen när hon kommer.    



#tacos

#utbytesstudent

#Australien

#utbytesstudentfrånAustralien



Av cija - 7 januari 2016 21:06

Skulle fikat idag med en väninna men hon blev sjuk.

Så jag hade inget för mig. Tänkte att jag kan ju ta mig iväg och simma i badhuset. Behöver träning med lymfarmen sedan bröstcancern.
Sms:ade en tjej som ofta säger hon ska följa med och simma men hon svarade inte på sms:et.
(Det brukar hon visserligen ytterst sällan göra när jag smsar henne men när hon  är med mig så bara måååååste hon svara på allas sms och mail med en gång...synd hon aldrig känner så när det gäller mig men det är inget jag kan göra något åt).
Jag tänkte att jag sitter inte och väntar på att hon ska behaga svara och så sa maken att han kunde följa med.
Ja varför inte!?

Jag simmade 1000 meter!!! ETTUSEN METER!!! Det är väldigt mycket för att vara jag sedan cancern härjade i mig!
Jag fick ta många pauser, nacken blev stel så jag fick prova på lite ryggsim också och inte bara bröstsim!

Men vad gör det??? Jag har iallfall simmat 1000 meter!!

Vad gjorde då maken?
Jo, han simmade 200 meter och då blev han uttråkad. Han rusade upp till bubbelpoolen och bastun istället. 
Där satt han medans jag simmade vidare.
Men vad gör det? Huvudsaken är att vi båda blev nöjda.

Jag varken badade bubbelpool för sist så blev jag så yr efteråt. Och basta vågar jag inte....tänk om min subkutana venport smälter i värmen?!


Sen var det hem igen i sakta mak för det hade kommit en del snö. Inte så att man behövde skotta men det var pudersnö med isbana under. Sån där lurig halka   

Rätt nöjd med min bedrift idag!


 


#simmat
#1000meter

#fuckcancer

#subcutanvenportibastu

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards