Direktlänk till inlägg 22 oktober 2015

SVAMP I ANSIKTET :O

Av cija - 22 oktober 2015 10:33

Fick snabb tid till hudläkaren då jag har mycket utslag i fejset och ser ju ibland ut som om jag är en kokt signalkräfta.

Har varit inne på om det kunde vara rosacea....psoriasis....stress.....torrhet p.g.a medicinen....
Har testat hydrokortison men utslagen kom tillbaka lika fort som jag slutade och jag var inte så villig att testa
mer för kortison i ansikte=nej nej, rozaderm hjälpte inte ett smack, cocosolja gjorde mig iaf glansig i fejset och Locobase repair. :O

Nu kom jag till en trevligt läkare som var rakt på sak, inget hummande eller mummlande och inga krusiduller :)

Jag har nu fått min "dom".
Jag har dåligt immunförsvar sen alla behandlingar och har inte hämtat mig riktigt och nu har eksem fått fäste....i fejset!! Tack för den!!!

Detta är då ett eksem som beror på en svampinfektion!!
Svamp??
I mitt fejs??  
Vad ska det där att göra?   


Fick veta att många har detta men de har det enbart i hårbotten men nu har det fått fäste på mig eftersom jag är nergången i immunförsvaret.
Måste ju säga att cancer förstör livet lång tid efter alla behandlingar.....   

Så nu har jag fått veta att precis som jag tänkte så är kortison inte bra (jag ska nog bli doktor för en läkare sa jag skulle ta mer hydrokortison men jag vägrade).
Rozaderm var värdelöst då jag inte har rosacea (japp, det anade jag redan innan)
Kokosolja....ajajbaja....svampen älskar cocosolja.
Locobase repair....det bästa av de jag testat men inte tillräckligt bra och starkt för att döda svampen.

Så nu har jag fått mediciner....krämer och schampoo.  
Ska boosta ansikte (och även hårbotten) med ett schampoo i 30 minuter en ggn/veckan. Sen skölja
av det (tur jag slipper gå med schampoo längre än det iaf). Sen på med en kräm, när den torkat in så
är det ytterligare en som ska på.

Hjälper inte detta på 6 veckor ska jag ringa igen.
Bara att hoppas det blir bra av detta.....så det inte är något helt annat   

Men nu är det så att denna dam har sin hjärna som hon har och den har inget bra minne (än) så
hur var det nu? När skulle jag ha vilken salva?
Fick såklart ringa hudkliniken idag och få rätt på det igen.

 

Men nu så.....boosta och smörja....och hoppas!
Är ju medveten om att antihormonerna jag äter också drar ner på immunförsvaret....och läkaren höll med.

 

#svampinfektion

#boosta

#hudkliniken

#utslagifejset

#signalkräfta

 
 
Ingen bild

Anna

22 oktober 2015 11:06

Fuck cancer! Ber för att du ska bli bra! Kramar om

 
Ingen bild

Tina Lindskoug

22 oktober 2015 14:21

SYND SVAMPARNAR INTE VET SIN PLATS I SKOGEN! Tur du fick diagnos till slut och innan du reser, hoppades träffa dig innan din semester men du är väl i flygande fart som vanligt.. Kram

 
Ingen bild

Mia

22 oktober 2015 17:50

inte kul alls. ogilla detta i massor. hoppas medicinen hjälper dig snabbt. :DD

 
Yvonne

Yvonne

8 april 2016 12:48

Usch! Den där svampen är inte rolig alls.
Jag hade munnen full efter varje behandling...örk!

Och den fanns på många andra ställen med ;)

Hoppas du är fri ifrån den nu!

http://yvonnedennismatte.blogg.se

cija

8 april 2016 19:19

Jag slapp få det i munnen (wow en biverkning jag missade haha). Kanske det berodde på att jag levde på inlagd sill i ättika och mjölk till som gjorde att svampen inte ville dit?!
Men det finns som sagt många andra ställen att "häcka" på:O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av cija - 9 december 2016 09:00

Att avhysa någon är inte så kul men i detta fall är det tyvärr ett måste. Fick ett bryt på sjukhuset när jag skulle ha mina cellgifter. Slutade med att personal kom på plats.  Vi pratade igenom det och jag drog i stora drag om allt som hänt. Dock v...

Av cija - 8 december 2016 21:30


Träffa läkaren för några dagar sedan. Hjälper inte detta cellgift är det hejdå!      Jag är i för dåligt skick för att gå på nästa! Han räknar med 2 ggr av nästa sort så stryker jag med av biverkningarna för de är så starka i den! I den jag h...

Av cija - 30 november 2016 20:20


Kom till slut hem från sjukhuset. Asih kom samma dag och besökte mig. Berättade vad de kunde bistå med. Jag var lite misstänksam men nu har det gått en tid och jag har fått mer insikt i vad de kan göra för mig! Var pigg när jag kom hem. Kände mig j...

Av cija - 12 november 2016 19:59

Fick senaste cytostatikan förra tisdagen. Fick den intravenöst....dvs genom venporten. Dagen efter var jag konstig i kroppen, hade lite ontöverallt men jag reagerade inte direkt. 2 dagar senare hade jag 39,1 i temp. Åkte till akuten och det såg u...

Av cija - 5 november 2016 16:17

När jag och maken var på vår planerade resa i Spanien så passade min bror, hans fru och min ena son på att fylla år. Men nu kom vi hem lite tidigare än beräknat så sonen fyllde år någon dag senare. Men då hade vi redan bokat in kalas helgen efter...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Translate

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards